IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водна батерия е готова да замени литиевата

Новата технология дава 1200 ватчаса за литър при 700 за сегашната, струва по-малко и е невъзпламенима

Съобщенията за нови технологии в областта на батериите напоследък идват през ден, но това се отличава от масата по две неща. Първо, то не е публикация на поредния electro-нещо-си сайт, а на най-реномираното научно издание Nature. И второ, тази новаторска технология използва като основен материал... вода.
  
  
водна батерия, технологии, Далиан
  
     
Изобретението е на китайски учени от Далианския институт по химична физика, част от Китайската академия на науките. При новата батерия литиевият електролит е заменен от воден разтвор на йодни или бромови съединения.

Това понижава драстично риска от пожар, който е висок при днешните литиево-йонни батерии, намалява леко теглото и на теория би трябвало да понижи себестойността, защото ще се изисква много по-малко количество ценни метали.
  
  
електромобили, батерия
  
     
Но най-голямото достойнство на технологията е по-високата енергийна плътност - учените от Далиан са постигнали 1200 ватчаса за литър обем, потвърди лидерът на екипа проф. Ли Сянфън. За сравнение при днешните литиево-йонни батерии плътността е едва около 700 ватчаса за литър.

Проф. Ли съобщава за Nature Energy, че експериментално батерията е доказала издържливодст от минимум 1000 цикъла на зареждане и разреждане. При стандартно използване на електромобил това би означавало поне 19 години живот. Разбира се, технологията все още не е готова за масово производство, по пътя към което могат да изникнат и непредвидени трудности. Но според екипа от Далиан по-голямата част от работата вече е свършена.
  
   
 

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Митето той е ясен.Само му дай тема и започва да твори теории.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Бях се притеснил че скоро не е излизала статия за "революционна" батерия.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айдееее, Митето пак се е развихрил с полюциите. Че дори е взел пак списва в така омразния му (доскоро?) Хфакти точка беге. Клоун не е обаче той. Направо е цял цирк, воглаве с пируетите на акробатите.
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чакаме и времето когато ще е забранено забранено да се ползват фериботите и подземните паркинги от автомобили с резервоар защото могат да се запалят и да могат да се ползват само от електромобили защото са по пожаробезопасни. Настоящите забрани в Гърция ще се ползват за анекдотични примери, като законите за първите автомобили с ДВГ при които е трябвало пред тях да се движи пешеходец с вдигнато знаме и продажбата на бензин в аптеките.
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1200 Wh на литър, означават 120kwh за 100 литра обем и вероятно максимум 200 кг тегло за 1000 км градско шофиране. Резервоара и двигателя на средно размерен бензинов SUV тежат повече и с тях се изминават до два пъти по-малко километри с едно зареждане. Още една опорна точка ще изтече заедно с водата от батериите, когато почне масовото им производство.
  • #1
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ето хората разработват нови технологии в Китай, за които вероятно ще са необходими 10 години за да влязат в масова употреба, но на практика китайците са години напред и техните 10 години започват да текат сега. Китайците измислят и развиват напълно нови технологии, които не са съществували досега. Мантрата че са просто едни копирвачи отдавна не е валидна. Японофилите обаче много обичат да я спрягат, но пропускат факта че Япония не разработва нови технологии а усъвършенства стогодишни такива.