Сервизната акция засяга основно модели, които не са продавани официално в България
Toyota има заслужена репутация на един от най-надеждните производители, но в последните години и при японците сервизните акции зачестиха. Сега компанията отзовава поне 102,000 автомобила Toyota и Lexus заради... стружки, останали в двигателя при производството му.
Акцията се отнася най-вече за автомобили, които са рядкост на европейския пазар, но все пак съществуват като частен внос и в България: пикапи Toyota Tundrа и SUV Lexus LX600. Засегнати са няколко агрегата, но преди всичко актуалният бензинов V6 с туин турбо и производствен код V35A-FTS. Според обяснението на японската компания, дадено за изданието The Drive, най-вероятно двигателите не са били почистени добре от метални стружки преди крайната сглобка. При всички случаи се отнася до недоглеждане в производството, а не за конструктивен дефект.
Проблемът се отнася до базовите модели с този V6, но не и до по-мощните версии с хибридна система i-Force Max. По-голямата част от засегнатите автомобили са произведени през 2022 и първата половина на 2023 година. Toyota признава, че още няма готово решение за собствениците на такива автомобили, но ще се постарае да ги уведоми за проблема най-късно до юли тази година. Ако случайно притежавате модел на Toyota или Lexus с такъв двигател, можете да проверите дали е засегнат от сервизната акция на toyota.com/recall.
Още по темата:
-
Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност
-
Японците признаха, че имат нужда от подобен автомобил в гамата GR
-
Японският всъдеход е едно от най-добрите предложения на пазара
-
Това е най-силният резултат за японска компания - не само автомобилна - в историята