IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японско качество? Toyota продала над 100,000 двигателя със стружки в блока

Сервизната акция засяга основно модели, които не са продавани официално в България

Toyota има заслужена репутация на един от най-надеждните производители, но в последните години и при японците сервизните акции зачестиха. Сега компанията отзовава поне 102,000 автомобила Toyota и Lexus заради... стружки, останали в двигателя при производството му.
  
   
Lexus LX
  
     
Акцията се отнася най-вече за автомобили, които са рядкост на европейския пазар, но все пак съществуват като частен внос и в България: пикапи Toyota Tundrа и SUV Lexus LX600. Засегнати са няколко агрегата, но преди всичко актуалният бензинов V6 с туин турбо и производствен код V35A-FTS. Според обяснението на японската компания, дадено за изданието The Drive, най-вероятно двигателите не са били почистени добре от метални стружки преди крайната сглобка. При всички случаи се отнася до недоглеждане в производството, а не за конструктивен дефект.
  
   
Toyota Tundra 2023
  
     
Проблемът се отнася до базовите модели с този V6, но не и до по-мощните версии с хибридна система  i-Force Max. По-голямата част от засегнатите автомобили са произведени през 2022 и първата половина на 2023 година. Toyota признава, че още няма готово решение за собствениците на такива автомобили, но ще се постарае да ги уведоми за проблема най-късно до юли тази година. Ако случайно притежавате модел на Toyota или Lexus с такъв двигател, можете да проверите дали е засегнат от сервизната акция на toyota.com/recall.
  
   


  
     

  
    

0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Нурс ( преди 2 седмици )
    Баща ми като свали картера на ладата ни щото постояно имаше теч на масло и под нея ставаше гьол, та тогава в картера намериха копейки...
  • #12
    8 rate up comment 35 rate down comment
    Корадо ( преди 2 седмици )
    Кога измъченият български шофьор ще проумее, че автомобилът не е само надеждност?! Тези грозни, евтино изглеждащи и подобно на каруца возещи таратайки, да си ги купуват портиерите и пощаджиите и да не плащат за ремонти, и да оставят хората да карат коли, които имхаресват!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Викаш скъб а? Ама за някои производители - не баш. :)
  • #10
    22 rate up comment 29 rate down comment
    Hunter ( преди 2 седмици )
    Имал съм няколко японски-не са нещо повече от европейските,дори издишат откъм гниене .Дори от италианските (Алфа 156) съм подоволен.Но след 2005 г всичко е скръб откъм качество.7
  • #9
    56 rate up comment 6 rate down comment
    Тойота ( преди 2 седмици )
    Тойота прави качествени коли и винаги си отстранява грешките.При Тесла винаги клиента е виновен.
  • #8
    44 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ужас! Още утре си продавам Королата и си купувам Голф! Му-ха-ха-ха!
  • #7
    30 rate up comment 15 rate down comment
    Канбан ( преди 2 седмици )
    Абе тойотите че са надеждни спор няма, ама мноо друсат и седалките са им много неудобни
  • #6
    42 rate up comment 12 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 2 седмици )
    Големи печалби се правят, когато продаваш качествен продукт, който произвеждаш ефективно. Тойота са абсолютни лидери в това и цялата останала индустрия се опитва да ги копира, за съжаление не особено успешно.
  • #5
    37 rate up comment 6 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 2 седмици )
    До 3: Нещо не виждам да са ги хванали които и да са. Правят си корекциите за да са им бъдат доволни клиентите. Сменяха еърбеци на 13 годишни автомобили. Така се става най-големия в света. За съжаление са единствените които са го разбрали, всички останали гледат да минат тънко за момента, което наизбежно води до големи разходи в дългосрочен план.
  • #4
    13 rate up comment 25 rate down comment
    До 3 ( преди 2 седмици )
    "Такава печалба се прави, като влагаш много малко в продукта, а го продаваш скъпо" няма да спориш с японофилите за които това е най-доброто отношение на фирмата към клиента! Радват се и на това че за японското качество се чака на опашка за доставка цяла година.