Продажбите на китайски електрически превозни средства в Европа могат да надхвърлят тези на лидера в сегмента Tesla, ако производителите от азиатската предоставят допълнителни модели за европейските пазари. Това прогнозират експерти от агенция Reuters, според които смяна на лидерството по продажбите на Стария континент може да се случи съвсем скоро.
В момента електрическите превозни средства от Китай имат сравнително скромно присъствие на европейския пазар. Потребителите не са запознати с повечето китайски марки, с изключение на продуктите на автомобилния производител MG - компания, която преди това беше собственост на BMW.
В същото време анализаторите отбелязват бърз ръст на продажбите на китайски коли, който може да се увеличи многократно, ако на пазара се появят нови модели. Отбелязва се, че продажбите на автомобили с марка BYD са се утроили през 2023 г. и са достигнали 15 000 бройки. Производителят пусна шест нови модела на европейския пазар, като продуктите на BYD присъстват на автомобилните пазари в 20 държави, отбелязва Reuters, позовавайки се на източник от компанията.
Друг производител - Great Wall, планира да пуска по един нов модел годишно на европейския пазар през следващите пет години. На свой ред, Chery възнамерява да представи осем SUV модела през следващите две години. В същото време се отбелязва, че Tesla продава добре само два модела в средната ценова категория - Tesla 3 и Tesla Y. Техните продажби в последно време обаче спадат.
Представителят на Норвежката асоциация на електрическите превозни средства Кристина Бу подчерта, че китайските марки не само адаптират електрически превозни средства за износ, но и разработват модели от нулата специално за европейския пазар. И това също може да им даде сериозно предимство пред останалите играчи на пазара.