IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis ликвидира още една знакова черта на Alfa Romeo

След 70 години традицията на странично монтираните номера ще отмре през 2025

Още една емблематична черта на марката Alfa Romeo ще изчезне напълно в следващите модели, потвърди главният дизайнер Алехандро Месонеро-Романос. Става дума за характерната позиция на регистрационния номер, която при най-знаковите модели от десетилетия се намира леко встрани.
  
     
Alfa Romeo Giulia, страничен номер
  
     
При следващото поколение на Giulia и Stelvio обаче номерът ще е по средата, както е при останалите марки на Stellantis. Официалното обяснение е в правилата за безопасност на пешеходците в ЕС. Но италиански медии настояват, че истинската причина е да се понижат разходите, като се стандартизира цялата гама на Stellantis - нещо, което L'Espresso нарече "пежоизацията" на Alfa Romeo.

"Някои заклети алфисти, които смятат, че една Alfa не е Alfa, ако номерът й не е отстрани, няма да бъдат доволни", призна главният дизайнер Алехандро Месонеро-Романос, работил преди това за Seat и Dacia. "Но има и много красиви Алфи в историята на марката, които са били с номер по средата - аз имам Alfetta и Giulia от 1968, които са с централни номера и изглеждат чудесно".
  
    
Alfa Romeo Guilietta Spider 1955
Giulietta Spider от 1955: началото на традицията
  
      
Традицията на странично разположения номер започва от класическата Giulietta Spider от 1955, и продължава до днес в модели като Giulia, Stelvio и Tonale. Но не за дълго. Централно разположеният номер вече се появи при злополучната Alfa Romeo Milano, която предизвика толкова гневни отзиви в Италия заради подвеждащото име (моделът ще се прави в Полша), че компанията бе принудена да го прекръсти на Junior. Сега Месонеро-Романос потвърждава, че същият подход ще бъде използван и в следващите Giulia и Stelvio.
  
  
Alfa Romeo, страничен номер
В историята на Alfa има предостатъчно модели със стандартно позициониран номер. Но онези със страничен са ценени повече от феновете
  
    
Новите поколения ще се откажат от платформата Giorgio, създадена специално за Alfa, и вместо това ще ползват общата архитектура STLA на Stellantis, срещана също при Peugeot, Citroen, Opel, Dodge и останалите брандове на групата. "Това ще ни позволи да имаме симетрия в автомобилите, за което аз като дизайнер особено се радвам", добави Месонеро-Романос. В разговор с Autocar испанецът отказа да уточни как емблематичното scudetto (щитче) в решетката на Alfa ще оцелее при централно монтиран номер, но увери, че то ще оцелее "в една по-модерна интерпретация".
  
   

 

 

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Тоя пък "оценит ( преди 4 месеца )
    Потапяй се бе анонимник!
  • #2
    13 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 2. Велика марка е била преди 40 години.
  • #1
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Sameman ( преди 4 месеца )
    Номера ще е по средата, защото така ще е Opel, Citroen, Peugeot, Chrysler и там още кавото имат. Няма да се произвежда индивидуална платформа за нея, така както беше Джулия/Стевио, които са уникални на пазара и няма нищо като тях. По-зле за тази велика марка няма как да стане, освен да спре съществуването си.