Следващото поколение на Alfa Romeo Giulia през 2026 ще бъде най-мощната серийна кола на марката в историята - нейната топ-версия Quadrifoglio ще развива над 1000 конски сили, и вероятно ще е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч за около 2 секунди. Освен това ще разполага с изкуствен интелект на борда, който да настройва окачването и останалите динамични характеристики в реално време, съобщава Autocar.
Следващото поколение на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, както си го представят графиците на Autocar
Онова, което може би няма да допадне чак толкова на класическите фенове на марката, е смяната на платформата. Вместо на архитектурата Giorgio, създадена специално за днешните Giulia и Stelvio, следващата генерация ще ползва обща платформа на Stellantis, използвана вече в новия електрически Dodge Charger Daytona.
Въпросната платформа позволява и други задвижвания, освен чисто електрическо, но вече се знае със сигурност, че бъдещата Quadrifoglio ще е именно чист електромобил. Батерията ще е огромна - с капацитет 118 киловатчаса, достатъчни за изминаването на 800 км с едно зареждане.
Dodge Charger Daytona ще е най-близкият роднина на бъдещата Giulia
Ако съдим по Dodge Charger Daytona, бъдещата върхова Giulia ще има по един електромотор на всяка ос, а зареждането от 20 до 80% ще бъде още по-бързо, отколкото при Dodge, и ще отнема "до 18 минути", потвърди Жан-Филип Емпарато, главен изпълнителен директор на Alfa Romeo. При Daytona процесът отнема 27 минути.
Емпарато хвърли и малко повече светлина върху изкуствения интелект, наречен STLA Brain, който ще дебютира още догодина при новата Alfa Romeo Stelvio. Този ИИ не само ще подобрява динамиката и стабилността, но и може, чрез дистанционни ъпдейти, да увеличава мощността на автомобила или скоростта на зареждане. Освен това ще е в състояние да прожектира "призрак" на автомобила ви върху хед-ъп дисплей, за да ви покаже идеалната позиция, която да заемете на пътя.
Интериорът на бъдещата Giulia ще е в стила на този от показаната преди няколко седмици Alfa Romeo Junior
Все пак Емпарато подчерта, че клиентите на Alfa не искат "широки един метър дисплеи" в колите си или по 200 електронни подпомагащи системи. Той добави също, че "никога" няма да позволи добавянето на изкуствено създаден звук от ДВГ като този в Abarth 500e или Hyundai Ioniq 5 N, но че е възможно да се създадат вибрации в бъдещата Giulia за подсилване на усещането при шофиране.