IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 2,5% от електромобилите са със сменена батерия

Проблемът се среща най-често при колите, произведени преди 2015 г.

Един от най-големите страхове на собствениците на електромобили е да се наложи да сменят батерията, тъй като това би струвало огромна сума. Въпреки че батерията е най-скъпият компонент на превозното средство, скорошно проучване показва, че това не трябва да е проблем, ако електромобилът е произведен след 2015 г.


батерия


Компанията Recurrent Auto, която се занимава с покупко-продажба на EV, е изследвала над 20 000 електромобила и е установила, че средно само 2,5% от превозните средства са със сменени батерии. Този брой силно зависи от годината на производство, като не не е изненадващо, че колкото по-стар е EV, толкова по-вероятно е да се нуждае от нова батерия.

Новото проучване разкрива, че процентът на смяна на батериите за електромобили, произведени преди 2015 г., е 13%, докато той спада до 1% или по-малко за превозни средства, произведени през 2016 г. или по-нови. Най-старите електромобили, включени в проучването, са от 2011 г., като при тях всеки трети се нуждае от нова батерия, но това се дължи на няколко фактора.

Основният е свързан с възрастта на батериите. Използването на по-стари батерии и техните системи за управление на топлината не са толкова ефективни, колкото тези на съвременните електрически автомобили. Някои по-стари електромобили са оборудвани с батерии с въздушно охлаждане без термично управление и при тях се отчита още по-голямо влошаване. Батериите на по-новите електромобили не само имат подобрен химичен състав, който им позволява да издържат по-дълго и по-добре да издържат на често бързо зареждане, но техните системи за термично управление са значително по-ефективни и те са по-добри в избягването на ускореното разграждане.

Проучването на Recurrent също установява, че капацитет на батериите се е увеличил със 122% между 2015 г. и 2022 г., което означава, че новите електромобили имат по-голям капацитет на батерията като начало (и загуба), така че дори и да загубят малко капацитет с течение на времето, батериите им ще издържат по-дълго, преди да се наложи да бъде заменени. Тази тенденция също се очаква да продължи, въпреки че нарастването на капацитета на батерията ще бъде по-бавно, тъй като повечето нови електромобили вече имат достатъчно.

Системите за термично управление и химията на батериите ще продължат да се развиват и ще правят постепенни подобрения. Възможно е също така технологичните пробиви да доведат до значителен напредък, като например дългоочакваните твърдотелни батерии, върху които работят няколко автомобилни производители и компании за батерии.


0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 21 ( преди 4 седмици )
    Вярно е, батериите произведени през 2012 година трябваше да се сменят на всеки 500 000 км и струваха 20 000 долара въпреки че пичът не ги е плащал, а са ги сменили безплатно гаранционно. За ток също не е плащал. Колко харчи автомобил с такава мощност и такава големина, хайде да не питам за теглото. Минимум 10 на 100. За 500 хиляди километра колкото изкарва батерията - 50 000 литра - 150 000 лв. За 1,8 милиона километра 180 000 литра - 500 000 лв. За гориво колко от тях Ще спестиш за батерии?
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    КУГА електричка ще изкара с една батерия 25 години, ами КУГА на 30 феверуари, тоест никога. Но кола с ДВГ изкарва с един двигател 25 години и нагоре. До Тесларите в сайта, КУГА електричка на 25 години с оригиналната батерия от завода?
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 13: Кола с ДВГ с един, два двигателя може да измине 1,8 милиона километра, но Тесла ще измине тия километра със смяна на няколко батерии по 20, 30 хиляди евро. А със смяната на само един двигател на кола с ДВГ ще спестиш много ама много от смяната на батерия. Животът на един двигател на кола с ДВГ е много, много ама много по голям от животът на една батерия на Тесла.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 4 седмици )
    Игнор тр,о ле
  • #18
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До лудория ( преди 4 седмици )
    Именно де. Толкова малко toyota минават 1 милион км, че раздават безплатни toyota на всеки който ги постигне. Особено ако сменя маслото на 8 000 км и е посетил сервиза 120 пъти само по тази причина. Toyota от смяната на маслото е спечелила повече, отколкото от продажбата на самия автомобил. Нали затова толкова мразят електричките които ще ги лишат от основните им приходи. Колко струва годишното обслужване в официален сервиз на toyota, за да ти удължат гаранцията с една година до 10 години?
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 4 седмици )
    И колко човека познават лично този препогат лорд от Великобритания, превърнал се без да иска в рекламно лице за издържвливост? Никой. Значи може да е просто PR и затова да му сменят двигатели и батерии без пари. Онзи с Волво-то добре че умря, че колата да не ми още 2-3 милиона километра. А на ТОйота на 1 милион им дават чисто нови.
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Реално ( преди 4 седмици )
    Моята S-ка е 2013-та, на почти 287 000 и батерията е на 91% остатъчен капацитет. Който е в час по темата и занимава с тестове на автомобилни клетки, знае: батериите с кадърно управление (BMS) и терморегулация, надживяват ламарините на колата.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 4 седмици )
    Пак четеш като дявола евангелието и отговаряш на въпроси които не са ти задавани. Има ли поне един милионник на който всички ремонти по задвижването да са правени гаранционно. Примерно да му е сменен гаранционно двигателя след милион километра, вместо просто да му сменят лагер който струва 50 долара на стария двигател? Дори това биха ли направили на милион километра гаранционно? Както виждаш дори не става въпрос дали се разваля или не А за безплатно гаранционно обслужване на милиони километри.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Митичен,имаше няколко статии през годините за автомобили милионници.Прочети не боли.
  • #13
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 10 ( преди 4 седмици )
    Пак клевети, лъжи заяждане на дребно и злоба без никакви аргументи нали? Не вървиш! Доказателствата са за обратното. 1,8 милиона километра изминати с няколко батерии и двигателя сменени гаранционно, за които собственика не е дал и долар. Дай подобен пример с автомобил с ДВГ? Не можеш нали господин психопат който се гордее че е такъв и се хвали, че е тук единствено и само да се заяжда е да тормози психически останалите, което било смисълът на живота му.