IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 2,5% от електромобилите са със сменена батерия

Проблемът се среща най-често при колите, произведени преди 2015 г.

Един от най-големите страхове на собствениците на електромобили е да се наложи да сменят батерията, тъй като това би струвало огромна сума. Въпреки че батерията е най-скъпият компонент на превозното средство, скорошно проучване показва, че това не трябва да е проблем, ако електромобилът е произведен след 2015 г.


батерия


Компанията Recurrent Auto, която се занимава с покупко-продажба на EV, е изследвала над 20 000 електромобила и е установила, че средно само 2,5% от превозните средства са със сменени батерии. Този брой силно зависи от годината на производство, като не не е изненадващо, че колкото по-стар е EV, толкова по-вероятно е да се нуждае от нова батерия.

Новото проучване разкрива, че процентът на смяна на батериите за електромобили, произведени преди 2015 г., е 13%, докато той спада до 1% или по-малко за превозни средства, произведени през 2016 г. или по-нови. Най-старите електромобили, включени в проучването, са от 2011 г., като при тях всеки трети се нуждае от нова батерия, но това се дължи на няколко фактора.

Основният е свързан с възрастта на батериите. Използването на по-стари батерии и техните системи за управление на топлината не са толкова ефективни, колкото тези на съвременните електрически автомобили. Някои по-стари електромобили са оборудвани с батерии с въздушно охлаждане без термично управление и при тях се отчита още по-голямо влошаване. Батериите на по-новите електромобили не само имат подобрен химичен състав, който им позволява да издържат по-дълго и по-добре да издържат на често бързо зареждане, но техните системи за термично управление са значително по-ефективни и те са по-добри в избягването на ускореното разграждане.

Проучването на Recurrent също установява, че капацитет на батериите се е увеличил със 122% между 2015 г. и 2022 г., което означава, че новите електромобили имат по-голям капацитет на батерията като начало (и загуба), така че дори и да загубят малко капацитет с течение на времето, батериите им ще издържат по-дълго, преди да се наложи да бъде заменени. Тази тенденция също се очаква да продължи, въпреки че нарастването на капацитета на батерията ще бъде по-бавно, тъй като повечето нови електромобили вече имат достатъчно.

Системите за термично управление и химията на батериите ще продължат да се развиват и ще правят постепенни подобрения. Възможно е също така технологичните пробиви да доведат до значителен напредък, като например дългоочакваните твърдотелни батерии, върху които работят няколко автомобилни производители и компании за батерии.


0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 6 месеца )
    Подменени са малко ,защото още не им е дошло времето на останалите.Батериите имат брой зареждания и колкото повече караш колата ,толкова по често я зареждаш.А цената и е солидна.
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    има много на които не са сменяни батериите а са бракувани - при текущите цени на батерии (и понякога наличност/доставки) не е особено изгодна операцията, ако не е по гаранция
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дизела ( преди 6 месеца )
    Фолксваген Кади на 850 х.км и още върви без основен ремонт.Шефа обаче не рискува и го продаде,купи пак ново Кади за фирмата.
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Защо мислиш, като има някой ДВГ милионник, го пишат в рубриката за кYриози? Защото се случва всеки ден ли? А забелязал ли си с превъзхождащия си всички ум, че в тези статии пише колко пъти е правен основен ремонт на двигателя? Числото не пада под 2, т.е. 333 хил. на двигател.
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Колегата е написал грешно модела става дума за IONIQ 5. Има клип в YouTube.За отказаната гаранция и цената за смяната на батерията.Показани са и фактурите с цената.
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Hundai Iconia - няма такава кола. Какви доказателства, какви документи?
  • #26
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Hundai Iconia цена на автомобила 30000 долара нов.Цена за смяна на батерията с труд 59000 долара. Доказано с документи. Другото са приказки за наивници и пропаганда.
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Понеже не съм наясно да питам - ако сега имаш много стара електричка от първите и си смениш батерията, същата ли ще ти сложат или по-модерна? Ако сложат по-модерна тя ще е и с по-голям капацитет, защото повишиха плътността.
  • #24
    7 rate up comment 8 rate down comment
    raiders ( преди 6 месеца )
    Другата ми кола ще е електричка. Въпрос на време е и ще стане. Най-вероятно тесла 3 от 2024 или У, другите са готини също, но цената не ми харесва. От Тесла получаваш най-много за парите си. Иначе съвременните ел. коли са проектирани и особено батериите за около 2мил. км Пълна глупост е да се сравняват с двг и смяната и обслужването на какъвто и да е компонент!
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Искам да видя колко от днешните еднолитрови турбо двигатели ще изкарат 25 години и милион километра? А скоростните кутии, чиито ремонт струва повече от батерия? Смяната на батерия на модел 3 струва 12 000 долара с включен труд като цените на батериите продължават да падат.