Историята на Vespa, чиито безпогрешна форма и типичен италиански дух не могат да бъдат сбъркани, винаги е била съпътствана с опити за имитация. Да, много компании за били вдъхновени от легендарната марка, но някои копирания стават прекалено дразнещи.
Lambretta, роден през 1947 г., година след скутера, е първият съперник, който залага всичко, за да коригира "дефектите" на Vespa. И трябва да бъде похвален.
Но истинските клонинги не липсват. Като съветската Viatka VP 150, сглобявана между 1957 и 1966 г. от Vpmz (на горната снимка). Очевидно става въпрос за кражба без лиценз на Vespa GS 150, по-малко мощно копие с по-дебела ламарина. Това прави соц скутера тежък, но не пречи да бъде произведен в над 290 000 екземпляра, запазени за вътрешния пазар.
Има и случаи, като тези на индийските компании Bajaj и Lml , партньори на Piaggio за производство на Изток. След края на споразумението продължават да сглобяват модели, напълно подобни на оригиналната Vespa PX. Финансовата полиция в Италия още конфискува марки, изващи предимно от Китай, които имитират буквално оригинала.
10 скутера, които копират Vespa (ГАЛЕРИЯ)
Пропорциите са малко по-малко балансирани, но формите са безпогрешно много близки до тези на класическите Vespa от 50-те години на миналия век. Тук двигателят е електрически, а оборудването включва технологии, които включват интегрирана GPS навигационна система, Bluetooth връзка и цифрово табло.
Произведен от Yasan Motor, марка на китайската група Hangzhou Yabo Technology, скутерът eBee не се разпространява официално в Италия по очевидни причини, но е посочен на уебсайта на Alibaba. Ориентировъчната цена е 3770 евро в комплект с предно стъкло, горен бокс и преден багажник.