Историята на Vespa, чиито безпогрешна форма и типичен италиански дух не могат да бъдат сбъркани, винаги е била съпътствана с опити за имитация. Да, много компании за били вдъхновени от легендарната марка, но някои копирания стават прекалено дразнещи.
Lambretta, роден през 1947 г., година след скутера, е първият съперник, който залага всичко, за да коригира "дефектите" на Vespa. И трябва да бъде похвален.
Но истинските клонинги не липсват. Като съветската Viatka VP 150, сглобявана между 1957 и 1966 г. от Vpmz (на горната снимка). Очевидно става въпрос за кражба без лиценз на Vespa GS 150, по-малко мощно копие с по-дебела ламарина. Това прави соц скутера тежък, но не пречи да бъде произведен в над 290 000 екземпляра, запазени за вътрешния пазар.
Има и случаи, като тези на индийските компании Bajaj и Lml , партньори на Piaggio за производство на Изток. След края на споразумението продължават да сглобяват модели, напълно подобни на оригиналната Vespa PX. Финансовата полиция в Италия още конфискува марки, изващи предимно от Китай, които имитират буквално оригинала.
10 скутера, които копират Vespa (ГАЛЕРИЯ)
Тази марка е известна в Италия, родината на Vespa, тъй като през 90-те години Chetak 125 и 150 са доста популярни. То те не са нищо друго освен Vespa, правени на Апенините след приключването на сътрудничеството с Piaggio за лицензирано производство. Bajaj е вторият по големина производител на скутери в света и четвъртият световен производител на мотоциклети. Първият след японските гиганти с повече от един милион превозни средства, произведени всяка година. И в момента продължава сглобяването на моделите Chetak, които са структурно различни от предишните такива, разработени са си от инжентери на компанията.
Подобно на последното поколение Vespa, Chetak имат съвременен стил, но винаги близо до успешния италиански. Линиите са меки, електронното оборудване е завършено, а двигателят е електрически, с мощност 5,5 HP, захранван от 3 kWh литиево-йонна батерия, която може да се презарежда за приблизително 5 часа. Предлагат се два режима на шофиране, Eco и Sport, с пробег съответно до 95 и 85 км. Цените на Chetak започват от 123 319 рупии за версията Urban access, което съответства на приблизително 1350 евро. Не се предвижда внос в Европа, въпреки че Bajaj има важна роля в акционерната структура на Ktm.