IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаехте ли, че Vespa са правили и автомобили?

Чаровният мъник със задно разположен двигател се произвежда между 1957 и 1961 година.

Повечето хора напълно логично свързват името Vespa с култовите мотопеди, които от десетилетия са се превърнали в една от визитните картички на Италия. Vespa е легенда, начин на живот и абсолютно явление в света на скутерите. Но Vespa са правили и автомобили - факт, който ще изненада мнозина.


Vespa 400


Оригиналното микроавтомобилче се произвежда във Франция с дизайн на Piaggio и се продава във версии "Luxe", "Tourisme" и "GT". Автомобилът прави своя публичен дебют на 26 септември 1957 г. на прес-презентация, организирана в Монако. Директорите на ACMA осигуляман подобаващо добро присъствие от представители на пресата, като канят и трима известни състезателни пилоти на представянето на Vespa 400.


Vespa 400


400 е двуместна марка кола с място за багаж зад седалките или две малки деца на опционална възглавница. Предните седалки представляват прости тръбни метални рамки с платнена тапицерия върху еластични пружини, а между седалките са разположени ръчната спирачка, стартерът и смукача. Смяната на скоростите става от тънък лост, монтиран централнона пода. Задните врати с панти са покрити отвътре само с тънка пластмасова облицовка, прикрепена към металния панел на вратата, осигурявайки ценно допълнително вътрешно пространство.


Vespa 400


При ранните автомобили прозорците на главните врати не се отварят, което предизвиква критики, но увеличава използваемата ширина за водача и пътника. Уредите са много елементарни - само със скоростомер и основни предупредителни светлини.

Платненият покрив на кабриолета може да се навие назад от горния край на предното стъкло до горната част на задния капак на двигателя. 12-волтовият акумулатор е разположен в предната част на колата, зад бутафорната предна решетка, на рафт, който може да се плъзга. Резервното колело е поместено под шофьорската седалка.


Повече снимки на Vespa 400 можете да видите в галерията:


0 от 500