Историята на Vespa, чиито безпогрешна форма и типичен италиански дух не могат да бъдат сбъркани, винаги е била съпътствана с опити за имитация. Да, много компании за били вдъхновени от легендарната марка, но някои копирания стават прекалено дразнещи.
Lambretta, роден през 1947 г., година след скутера, е първият съперник, който залага всичко, за да коригира "дефектите" на Vespa. И трябва да бъде похвален.
Но истинските клонинги не липсват. Като съветската Viatka VP 150, сглобявана между 1957 и 1966 г. от Vpmz (на горната снимка). Очевидно става въпрос за кражба без лиценз на Vespa GS 150, по-малко мощно копие с по-дебела ламарина. Това прави соц скутера тежък, но не пречи да бъде произведен в над 290 000 екземпляра, запазени за вътрешния пазар.
Има и случаи, като тези на индийските компании Bajaj и Lml , партньори на Piaggio за производство на Изток. След края на споразумението продължават да сглобяват модели, напълно подобни на оригиналната Vespa PX. Финансовата полиция в Италия още конфискува марки, изващи предимно от Китай, които имитират буквално оригинала.
10 скутера, които копират Vespa (ГАЛЕРИЯ)
Преди единадесет години Piaggio започна своята лична битка за защита на Vespa от все по-чести имитации. Процесът за регистрация на „триизмерния знак, съответстващ на формата на скутер Vespa“, признат от Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз, приключи през 2014 г. с приемането на искането. То не беше достатъчно, за да гарантира защитата.
Седем години по-късно всъщност Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз се споразумя с китайския гигант Zhejiang Zhongneng Industry Group, който започна производството на модели като F8, който имаше много повече от просто сходство. Жалбата до Съда на ЕС в края на ноември миналата година отмени присъдата, като потвърди, че „доказателствата демонстрират отличителния характер, придобит от използването на търговската марка в целия Съюз“. На тази основа китайската група, основана през 1987 г., няма да може да разпространява в Европа модели със стил, който обективно е твърде подобен на този на Vespa.
На уебсайта Znen любопитно се посочва, че китайците са "успешно разработили серия от класически модели, включително "F8", в тясно сътрудничество с италианския производител на мотоциклети, който може да се похвали с над сто години производствен опит и е най-големият конкурент на Vespa в Италия и също има същата история като Piaggio".