Историята на Vespa, чиито безпогрешна форма и типичен италиански дух не могат да бъдат сбъркани, винаги е била съпътствана с опити за имитация. Да, много компании за били вдъхновени от легендарната марка, но някои копирания стават прекалено дразнещи.
Lambretta, роден през 1947 г., година след скутера, е първият съперник, който залага всичко, за да коригира "дефектите" на Vespa. И трябва да бъде похвален.
Но истинските клонинги не липсват. Като съветската Viatka VP 150, сглобявана между 1957 и 1966 г. от Vpmz (на горната снимка). Очевидно става въпрос за кражба без лиценз на Vespa GS 150, по-малко мощно копие с по-дебела ламарина. Това прави соц скутера тежък, но не пречи да бъде произведен в над 290 000 екземпляра, запазени за вътрешния пазар.
Има и случаи, като тези на индийските компании Bajaj и Lml , партньори на Piaggio за производство на Изток. След края на споразумението продължават да сглобяват модели, напълно подобни на оригиналната Vespa PX. Финансовата полиция в Италия още конфискува марки, изващи предимно от Китай, които имитират буквално оригинала.
10 скутера, които копират Vespa (ГАЛЕРИЯ)
Peugeot Motocycles избраха пътя на модерния класически подход, който те обичат да определят като много френски. Във всеки случай някои елементи остават общи с автомобилите на компанията, като се започне от хромираната предна решетка, върху която е подчертано характерното лого на лъва. Django 125 е свързан с повече дизайна на модела S55, първият скутер, създаден от Peugeot през 60-те години на миналия век, отколкото с италианската класика.
Има двигател с мощност 10,6 конски сили, който достига 90 км/ч, седло на 770 мм от земята и е оборудван със спирачна система с активен ABS на предния диск. Предлага се в седем версии, четири цветови варианта, които тръгват от3499 евро. Кактои по-богати нива на оборудване Allure и Sport, съответно за 4299 и 4399 евро.