IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes спира разработката нова платформа за луксозни електромобили

MB.EA Large трябваше да бъде в основата на следващите EQE и EQS

Mercedes-Benz се кани драстично да намали инвестициите си в разработването на платформа за електрически превозни средства, като една от крачките в тази посока е спирането на разработката на новата платформа MB.EA Large. Тя трябваше да бъде готова през 2028 г., като е предвидена за наследниците на съществуващите седани и SUV EQE и EQS.


Mercedes-Benz EQS


По информация на Handelsblatt, разработката на MB.EA Large е отменена заради слабите продажби на съществуващите модели модели EQE и EQS. Отказът от разработката на платформата, както и от промените в заводите, ще позволи на Mercedes да спести между 4 и 6 млрд евро.

Първоначално Mercedes-Benz планираше да разработи две версии на MB.EA – MB.EA Medium за бъдещите EQC седан и SUV, и MB.EA Large за по-големите и по-луксозни автомобили. След като втората архитектура вече е отменена, Mercedes-Benz възнамерява да доразвие платформата EVA2, която формира основата за съществуващите модели EQE и EQS, с 800V архитектура за зареждане и тя да замени 400V системата, използвана днес.

Други планирани промени за платформата EVA2 включват нова технология за батерийни клетки и по-ефективни електрически двигатели за увеличен пробег.
Твърди се, че заедно с MB.EA Medium, Mercedes-Benz има твърди планове за разработване на платформите MMA (за компактни електромобили), MB.AMG (спортни автомобили) и MB.VAN (товарни автомобили).

Платформата MMA, замислена да поддържа както електрически, така и двигатели с вътрешно горене, ще бъде в основата на третото поколение на CLA, CLA Shooting Brake, третото поколение на GLA и второто поколение на GLB. Новата структура е планирана да сподели своята архитектура на електрическо задвижване с MB.EA Medium.

Платформата MB.AMG, която трябва да излезе през 2025 г. като чисто електрическа архитектура, е предназначена за наследник на AMG GT 4-Door Coupé, както и нов тясно свързан AMG SUV модел.

Платформата MB.VAN, която трябва да бъде пусната през 2026 г., първоначално ще формира основата на наследник на днешния Mercedes EQV, преди да бъде използвана за други търговски превозни средства.

Според Handelsblatt решението да се отменят плановете за MB.EA Large платформата е част от по-широко пренасочване на бъдещите дейности за развитие на Mercedes-Benz. Производителят от Щутгарт промени целта си за постигане на 50% EV (plug-in хибридни и електрически превозни средства) дял от продажбите през 2025 г. до 2030 г. Той също така отмени плановете си да продава електрически автомобили само до 2030 г. „на пазари, където условията позволяват ”.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Кое десетилетие? Тези планове са от началото на миналото десетилетие, а вече сме в средата на следващото.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Уж не инвестират Тойота пък нали планират масови електромобили с твърди батерии преди края на десетилетието?
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че какво й е на платформата на сегашния EQS?
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Отказът от разработката на платформата, както и от промените в заводите, ще позволи на Mercedes да спести между 4 и 6 млрд евро." Тези късно се усетиха. Toyota от същото спести десетки милиарди евро и удари всички рекорди по печалби за миналата година. Не инвестират в глупости.
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спирането на инвестиции в развитие и раздаването им като дивидент на акционерите винаги е било добро решение за развитието на която и да е фирма. Очаква ги страхотно бъдеще.
  • #1
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    На никой не му пука за тия.