IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes спира разработката нова платформа за луксозни електромобили

MB.EA Large трябваше да бъде в основата на следващите EQE и EQS

Mercedes-Benz се кани драстично да намали инвестициите си в разработването на платформа за електрически превозни средства, като една от крачките в тази посока е спирането на разработката на новата платформа MB.EA Large. Тя трябваше да бъде готова през 2028 г., като е предвидена за наследниците на съществуващите седани и SUV EQE и EQS.


Mercedes-Benz EQS


По информация на Handelsblatt, разработката на MB.EA Large е отменена заради слабите продажби на съществуващите модели модели EQE и EQS. Отказът от разработката на платформата, както и от промените в заводите, ще позволи на Mercedes да спести между 4 и 6 млрд евро.

Първоначално Mercedes-Benz планираше да разработи две версии на MB.EA – MB.EA Medium за бъдещите EQC седан и SUV, и MB.EA Large за по-големите и по-луксозни автомобили. След като втората архитектура вече е отменена, Mercedes-Benz възнамерява да доразвие платформата EVA2, която формира основата за съществуващите модели EQE и EQS, с 800V архитектура за зареждане и тя да замени 400V системата, използвана днес.

Други планирани промени за платформата EVA2 включват нова технология за батерийни клетки и по-ефективни електрически двигатели за увеличен пробег.
Твърди се, че заедно с MB.EA Medium, Mercedes-Benz има твърди планове за разработване на платформите MMA (за компактни електромобили), MB.AMG (спортни автомобили) и MB.VAN (товарни автомобили).

Платформата MMA, замислена да поддържа както електрически, така и двигатели с вътрешно горене, ще бъде в основата на третото поколение на CLA, CLA Shooting Brake, третото поколение на GLA и второто поколение на GLB. Новата структура е планирана да сподели своята архитектура на електрическо задвижване с MB.EA Medium.

Платформата MB.AMG, която трябва да излезе през 2025 г. като чисто електрическа архитектура, е предназначена за наследник на AMG GT 4-Door Coupé, както и нов тясно свързан AMG SUV модел.

Платформата MB.VAN, която трябва да бъде пусната през 2026 г., първоначално ще формира основата на наследник на днешния Mercedes EQV, преди да бъде използвана за други търговски превозни средства.

Според Handelsblatt решението да се отменят плановете за MB.EA Large платформата е част от по-широко пренасочване на бъдещите дейности за развитие на Mercedes-Benz. Производителят от Щутгарт промени целта си за постигане на 50% EV (plug-in хибридни и електрически превозни средства) дял от продажбите през 2025 г. до 2030 г. Той също така отмени плановете си да продава електрически автомобили само до 2030 г. „на пазари, където условията позволяват ”.


0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Няма нищо лошо ( преди 5 месеца )
    Като сбъркаш бързо да се коригираш .Мерцедес е време въобще да се откажат от някои глупости,които сътвориха в последните 20 години ,и да се върнат към корените си и към това ,да правят истински автомобили.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 5 месеца )
    За разлика от тебе аз не се изявявам като последна инстанция и когато не знам нещо казвам че не го знам и питам вас знаещите. Ти ако знаеше, защо дойде да се заяждаш без да кажеш абсолютно нищо конкретно? Колко тежи най-леката Тесла модел 3 и Колко тежи най-тежката toyota corolla? Да беше отговорил и тогава да ми натриеш носа, че съм празноглав? Дай и цените и мощността, както и екстрите на toyota-та.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 18, ( преди 5 месеца )
    "на 8-мата година става само за скрап" - бахгу, пророк ли имаме във форума? Провидец? Екстрасенс? Гадател? Модел 3 съществува всичко на всичко от няма и 6 години, но той знае какво ще стане след 8! Ако толкова знаеш, отиди пусни едно тото и ще имаш пари за нещо повече от 25-годишна королка...
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 5 месеца )
    Всички са чували за твърдотелните батерии на toyota, но досега никой не ги е виждал. Докато батериите 46 80 са по- пътищата за реални тестове както на Тесла модел У, така и на камионите, а и 100% от произведените пикапи са с такива батерии. Засега избягват да ги произвеждат масово, защото няма икономически смисъл, при положение че можеш да ги купиш по-евтино от китайците. За три години вече усвоиха производството и се надяват до края на годината да ги произвеждат по-евтино от останалите.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 19: "Допускам че и по тегло са приблизително равни." Май по-добре да допуснеш че си празноглав и да спреш да го натякваш постоянно.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 17: "Тесла от 3 години ПРОИЗВЕЖДА..." И колко точно е произвела в сравнение с CATL, BYD, или хайде, поне Панасоник? Трагикомични количества, вероятно по-малки от на Тойота твърдотелните прототипи..
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 18. ( преди 5 месеца )
    Тази изтъркана опорка ли ти остана? Дали ще пълниш резервоара на toyota-та всеки четвърти вторник на месеца или ще пълниш батерията всеки втори понеделник? Мислиш ли че на някой му пука, особено ако тръгва всяка сутрин от гаража с пълна батерия?
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 5 месеца )
    Не ми се рови, но и преди съм давал примери на toyota джията за сравнение на цените, мощността, теглото и екстрите на базова Тесла модел 3 и най-наточената toyota hybrid. Последната е по-скъпа по-бавна и с по-малко екстри от най-базовата модел 3. Допускам че и по тегло са приблизително равни.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 16: То въпроса е по-скоро къде бута теслата дето изкарава по-малко от половината км с едно зареждане. А това че на 8-мата година става само за скрап, докато королоата е тъкмо разработена хич няма и да го споменаваме. Теслите не стават - посоката на продажбите им го показва - надолу.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 5 месеца )
    "До 11: "..липса на дългосрочна визия и късогледство." Тойота разработва батерии с твърд електролит, а Тесла - 4680 базирани на сегашни техмнологии, при това не особенно успешно.Кое от двете е липса на визия и късогледство?"Ето че сам си го написал, но не можеш да си разбереш написаното. Повтаряш моята теза с свои думи и мислиш, че говорим за различни неща. Toyota от 16 години РАЗРАБОТВА, а Тесла от 3 години ПРОИЗВЕЖДА разработеното за година и половина. Кой е късогледия и кой реалиста?