IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

General Motors призна защо се е отървал от Saab, Pontiac и Hummer

Според бивш шеф на концерна властите са искали да ликвидират всички марки без Cadillac и Chevrolet

Един от бившите ръководители на General Motors - Боб Луц, говори откровено за събитията от началото на века, когато американците се отърваха от Saab, Pontiac и Hummer. След финансовата криза от 2008-а, представители на правителството на САЩ идват в General Motors. Загрижеността им за състоянието на концерна води до опит да се намалят разходите и кризисните мениджъри решават да се отърват от т.нар. „допълнителни" марки, като в крайна сметка само две от тях оцеляват - Buick и GMC.


General Motors


Регулаторите на президента Барак Обама нямат въпроси само за Cadillac и Chevrolet, но са готови да ликвидират останалите марки. Buick успява да се защити благодарение на успеха си в Китай. Спасяването на GMC пък е подпомогнато от финансовите отчети - марката по онова време е рентабилна и не отива под ножа, въпреки че държавните служители я смятат за придатък на Chevrolet.

Останалите брандове имат далеч по-малко късмет. Боб Луц признава, че Hummer никога не е трябвало да бъде отделна марка - в случая търговците са направили грешка, която трябваше да бъде платена. Според топ-мениджъра на GM си е струвало да направят Hummer модел на GMC. Сега това е факт, но вече с електрически автомобили.

Самият Луц смята Pontiac за най-голямата своя лична загуба. Финансистите не приемат нито един от аргументите на топ-мениджъра, като посочват фактите - марката е нерентабилна от много години. Според Луц марката е била привлекателна за млади купувачи на GM, които избирали Pontiac. В същото време той смята ликвидацията на Saab за правилна стъпка, защото въпреки любовта на мнозина към тази марка, от нейните продажбите има още много да се желае.

Боб Луц не изпитва носталгия по марката Saturn. В края на първото десетилетие от новия век да имаш отделна марка за бюджетни Chevrolet-и е непозволен лукс и Saturn не издържа. GM се опитва да продаде марката, но не успява. В резултат на това оцеляват само четири от осемте марки, което позволи на автомобилния концерн да остане на повърхността.



 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Сааб си е Скания, няма как да я продадеш с двигател на Опел Вектра, заради една емблема да дадеш толкова. Шведската стомана, първият двигател изминал триста хиляди без износване, да го заменят с нискобюджетен, още тогава е фалирала Сааб.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Най-изтривания ( преди 7 месеца )
    До 8. Как така държат ги на загуба, а пък печалбата отива в Америка...... ?
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 7 месеца )
    Интервюто с Боб Лъц го има в тубата, гледал съм го, не е ново. Не е и толкоз старо, де. Винаги е бил изключително интересен за слушане. ГМ винаги са си били една печелбарска *** преди всичко, с някой добър продукт от време на време. А да затриеш СААБ, марка с такава тежест, щото не я разбираш, си е престъпление. Как Форд се справиха, криво-ляво, с Волво? ГМ имаха поне няколко начина да развият СААБ в нещо специално. Но не искаха.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    GM .... айде у лево...
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Киро ( преди 7 месеца )
    До 6 Талкова много не качествени марки излизат на печалба сравнение с по-добри.И Рено не е топ качествена марка ни превзеха Европа
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Къмпинг Бояна ( преди 7 месеца )
    3те не е баш така,както казваш. GM са искали от Сааб да жертват сигурността на автомобилите,нещо което е било абсолютно неприемливо. Същото важи и за Спайкър и за китайците, сигурността струва пари, просто сметките не излизат. За мен лично Сааб е най-добрата марка автомобили. Който е бил собственик на Сааб, знае за какво говоря.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    7, ми историятя защо Опел "фалираха" е малко по различна. Там ГМ си играеха и печалбата от Опел отиваше в Америка (т.е изкуствено са ги държали на загуба), за да не плащат данъци в Германия. Общо взето финасови игри. След това амеирканските фирми започнаха изтеглне от Европа за САЩ и така. Форд по същатата причина - закрива фабриките и няма наследни на моделната им гама в Европа.
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Най-изтривания ( преди 7 месеца )
    До 3. Те пък щото моделите на Опел от ония години са много хубави. Тъкмо с тоя глокник Вектра тръгнаха назад и я докараха до там, че да фалират сами и една френска марка да ги купи за 1 евро. Ръждясващи таралясници с астматично моторче, ей това бяха Опел.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    5-ти, факт, историята им е сложна и си прав и за разработките. Но винаги важи правилото, че които плаща, той поръчва музиката. Ако СААБ са се развиали толкова добре, нямало да попаднат под шапката на ГМ. Така че, когато са се опитали да го направят по-скъп Опел, дефакто са се опитвали да съживият малко марката и пазара им.
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #3 Историята и връзката на Сааб е мн сложна! Ти си я гледаш, като човек гледал само Топ Гиър и чул историята.Сааб са имали много разработки, който ГМ не позволява през годините. Това води Сааб да стане един по експлозивен Опел.