Започвайки с Chevrolet Blazer EV, американския концерн General Motors няма да предлага Apple CarPlay и Android Auto за новите си електрически модели. А причината е „съображения за безопасност“, обявиха от ръкодството на базирания в Мичиган производител.
Промяната в политиката беше обявена през април тази година, като автомобилният производител обоснова решението си, като отбеляза как информационно-развлекателната система Ultifi има поддръжка за планиране на маршрута на електрически модели и интеграция с полуавтономни технологии за шофиране като Super Cruise и Ultimate Cruise.
Майк Химче, изпълнителен директор на дигиталния кокпит за GM, обясни пред Reuters: „Имаме много нови функции за подпомагане на водача, които са по-тясно свързани с навигацията. Не искаме да проектираме тези функции по начин, който зависи от това дали човек има мобилен телефон.“
Мнозина в индустрията подозират, че истинската причина зад изгонването на Android Auto и Apple CarPlay е да се натрупат печалби чрез абонаменти. Изпълнителният директор Мери Бара по-рано заяви, че автомобилният производител се стреми да прави между 20 и 25 милиарда щатски долара годишно от цифрови абонаменти до 2030 г.