IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

GM се гаври: Новият Corvette ZR1 ще получи 4,3-литров дизел

В описанието на двигателя LT7 е посочено, че той работи с дизелово гориво

Най-голямата мистерия около очаквания Corvette ZR1 е типът двигател, с който инженерите на Chevrolet възнамеряват да го оборудват. През октомври изтече информация, според която бъдещата суперкола ще получи мотор LT7. Под това описание в системата на General Motors фигурира 5,5-литров турбо V8 мотор.


Corvette ZR1


Източник на информацията беше човек с достъп до системата на General Motors, което означава, че тя може да се счита за достоверна. Месец по-късно обаче базата данни на концерна е актуализирана и сега там под името LT7 е посочен двигател, с който General Motors разполагаше през 80-те години на миналия век.

Става въпрос за 4,3-литров V6 дизел. Случайно, или може би не, между моделните години от 1982 до 1985 г. GM предлагаше такъм мотор. Той беше предназначен за автомобили с предно предаване и се предлагаше на Oldsmobile Cutlass Ciera, Buick Century, Chevrolet Celebrity и Pontiac 6000.


Corvette ZR1


Идеята за поставяне на такъв двигател на Corvette звучи повече като опит за шега от страна на GM (все пак моторът развива 85 конски сили). Явно някой с чувство за хумор в ръководството на концерна иска да „минимализира щетите", нанесени от изтичането на информация за двигателя, като е подменил характеристиките на новия LT7.

Мнозина са на мнение, че дизелът няма място в суперкола със средно разположен двигател, въпреки че Audi направи R8 V12 TDI. Дизелът би имал повече смисъл в отдавна Corvette SUV (слуховете за появата на такъв модел се носят от доста време), но и това е невъзможно с оглед на електрификацията, към която се стремят всички производители.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Валентин ( преди 5 месеца )
    Най сериозния дизел се намира в Пежо 908 RC 5,5 литров 12 цилиндров мотор с две турбини мощност от 700 конски сили и около 1500н.м. въртящ момент ,но цената е солена 2,5 милиона евро
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Хм ( преди 5 месеца )
    Сегашните дизели не са като едновремешните, мощност бол, а и не пушат. Ако се върне Тръмп, нищо чудно да се върнат и двг-тата(хи-хи). Да го ***** токаджиите.
  • #5
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Факт ( преди 5 месеца )
    Дизела е безсмислен двг с малка литрова мощност
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "GM предлагаше такъм мотор." !?!? Петре, с тоя мотор риба ли ловят?:))
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Striker ( преди 5 месеца )
    "Какво му е на дизела" - хахахахах! Специалисти само в тази България, ей!
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    в 24ч на Лю Ман дали не участваха и дизели? 1-ви, с такъв обем (но 8-ци) и такива коне са влекачите на тирове. На кола според мен, ще извадят доста повече коне, предвид че от 3.0 редови 6, БМВ вадят 400кс.
  • #1
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Явно е шега, но все пак... кво му е на дизела? Модерен дизелов агрегат с подобен обем ще извади 450-500 коня и брутален въртящ момент още от празен ход.