Докато съвременна Русия чества годишнината от победата в т. нар. Велика отечествена война, уважаваното издание "За Рульом" припомня историята на автомобилите, използвани във войната от Червената армия - отчасти британски, но преди всичко американски автомобили, нагодени обаче за местните условия. Ето няколко любопитни факта за тяхната история от архивите на руското издание.
12 неизвестни факта за машините по Lend-Lease (ГАЛЕРИЯ):
Прочутият "Три-четвърти" Додж
По време на войната "Аремкуз" също построява прости, но затворени каросерии за всъдехода Dodge WC51. Тези вносни машини са уважавани както от шофьорите, така и от офицерите. Войските наричат колите "Додж три четвърти" заради товароносимостта им от 750 кг. Автомобилите са оборудвани с редови 6-цилиндров двигател с работен обем 3,8 литра, който развива 79-99 к.с. в различните версии.
20-25 хиляди автомобили от серията Dodge WC са доставени в СССР под формата на готови автомобили и комплекти за сглобка. По-голямата част от Червената армия има стандартни превозни средства от версията WC51 - отворени пикапи с надлъжни пейки отзад. Но има и командирски Dodge WC55 с оформление като лек автомобил, но без врати.
По време на войната "Аремкуз" също построява прости, но затворени каросерии за всъдехода Dodge WC51. Тези вносни машини са уважавани както от шофьорите, така и от офицерите. Войските наричат колите "Додж три четвърти" заради товароносимостта им от 750 кг. Автомобилите са оборудвани с редови 6-цилиндров двигател с работен обем 3,8 литра, който развива 79-99 к.с. в различните версии.
20-25 хиляди автомобили от серията Dodge WC са доставени в СССР под формата на готови автомобили и комплекти за сглобка. По-голямата част от Червената армия има стандартни превозни средства от версията WC51 - отворени пикапи с надлъжни пейки отзад. Но има и командирски Dodge WC55 с оформление като лек автомобил, но без врати.
НА СНИМКАТА: Dodge WC51 на един от следвоенните паради в Москва