IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Ръчните скорости изчезват до 5 години

Те обаче спестяват много пари на тези, които пазаруват коли втора ръка

Броят на новите масови модели, които са с ръчни скорости, е намалял с повече от половина само за шест години, разкрива проучване на Острова. Производителите на автомобили, които вече не предлагат нови модели с добрата, стара технология,  включват Volvo, Mercedes-Benz, Jaguar и Lexus.

 
bMW ръчни скорости


От 300 модела, които в момента са на разположение на купувачите от Обединеното кралство, само 89 се шофират с ръчни скорости. Това е спад с 18 процента спрямо миналата година. При тези темпове до 2029 г. ръчната скоростна кутия ще е на практика изчезнала на Острова и други големи пазари. Или ще са останали бройки, колкото сега вървят по шосетата с касетофони или с ръчно сваляне на прозорците.

Естествено, процесът се се подхранва от ерата на електрическите превозни средства, които са  автоматични. Цялостното проучване на онлайн магазина CarGurus прегледа 30-те най-популярни марки автомобили в Обединеното кралство. То установи, че новите автомобили с ръчна скоростна кутия са намалели от 194 модела през 2018 г. до 89 тази година. Това прави спад от 54 процента.
 

ръчни скорости


Jeep, Land Rover, Mini и Honda предлагат само една ръчна опция в своите гами. Най-много технологията е запазена при Volkswagen с десет, следвани от Ford и Hyundai с по шест.

Данни от Асоциацията на производителите и търговците на автомобили показват, че  76%  от продажбите на нови автомобили са били с ръчни през 2011 г. Миналата година тази цифра е спаднала до 28,7 процента. Бяха спрени модели с ръчни скорости като най-продаваната кола в Обединеното кралство за всички времена  Ford Fiesta.

Обучаващите се също избират автоматици по време на курсове и изпити. Миналата година са направени рекордните 324 064 само автоматични теста, според официалните данни на Агенцията за стандарти за шофьори и превозни средства. Това е увеличение с една трета от 2022 г. и 269% повече от десетилетие назад.
 

скоростна кутия


CarGurus е съставил ръководство на своя уебсайт за някои от най-добрите нови автомобили, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Те включват Kia Picanto като градско пътуване; Seat Ibiza като малък хечбек; Ford Puma за малък SUV; Skoda Octavia Estate за голям семеен автомобил; и Mazda MX-5 като спортен автомобил.

Но нещо положително за феновете на изчезващата технология. CarGurus казва, че купувачите на употребявани автомобили могат да спестят средно 14 процента от цената, като изберат ръчно управление. За целта сравниха цените на 30-те най-продавани автомобили, пуснати в движение през 2020 година.
Citroen C3, например, струва средно £12 442 в сравнение с £15 743 за автоматик - спестявате 21 процента. При Volkswagen Polo авантата от е 14%, при Nissan Qashqai  - 11, а при Ford Fiesta – 8 пр.

Крис Напман, редактор в CarGurus UK, каза: „Между нарастващото потребителско търсене на автомобили с автоматична скоростна кутия и бързото разширяване на новите EV модели, идващи на пазара, може да наближаваме края на пътя за ръчната скоростна кутия. Исторически погледнато, механичните скоростни кутии са намерили предимство поради по-ниската си цена в сравнение с автоматичните, както и поради по-отзивчивия си характер и подобрената икономия на гориво.

Новите технологии обаче означават, че много съвременни автомати са поне толкова ефективни, колкото ръчната алтернатива и много по-отзивчиви от системите, монтирани в минали години. Вероятно ръчните скоростни кутии ще продължат да заемат специално място в сърцата на шофьорите ентусиасти заради по-доброто взаимодействие, което предлагат. И разбира се, моделите с ръчно управление ще продължат да бъдат в голямо предлагане на пазара на употребявани автомобили през следващите години. За онези, които са готови сами да сменят предавките, изборът на автомобил с ръчно управление може да бъде и хитър ход за спестяване на пари“, добави спецът.

 
 

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До #14 ( преди 7 месеца )
    Дай по тая логика да караме коли с карбуратор. Едно време си правех повечето неща по колата сам. След смяна на накладки, изпочупени шестограми и загубено време, реших че е по добре да дам 20-30 кинта и да не си губя времето
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Koko ( преди 7 месеца )
    Абе момчета, светът се променя, променяйте се и вие. Стига с този консерватизъм.Хората искат да си почиват и забавляват, а не да си обслужват сами колите си, вместо да са със семейството си, или да свършат нещо друго полезно.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не е нужно да си бай ***, както пише по-надолу, за да не искаш нещо да е по-скъпо и по-малко зависещо от теб. Не става дума за самото шофиране, а за поддръжката. Всичко да е електронно, всичко да е автоматично и да не можеш нищо да обслужиш сам...не е добра тенденция.
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Лудория, не е рентабилно нещо, което не се търси. Разработките струват пари, в един момент ръчната кутия става по-скъпа от автомата, а няма търсене. Отделно с ръчна трудно ще покрият новите еко изисквания с наличните предавки
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До #2 ( преди 7 месеца )
    Карането на ръчка не е никакво умение, а мазохизъм. Дори в зимно време за автомата трябва повече умения.Лъкатник - София имаш да превключваш около 5 хиляди пъти. В града тръгни-спри, 50к дневно е отврат. Имам повече от 500к на ръчни скорости, не ща да чуя повече, с автомата се родих. Имаш и ръчен режим при голямо желание, но се обезсмисля. Автомата сменява перфектно, ако не стига, имаш S режим. Двете ръце могат винаги да са на волана, което също е плюс
  • #10
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Защото има клиенти, които искат ръчна скоростна кутия. И защото е хубаво да има избор, за да може всеки да се радва на това, което му харесва. Някой харесва автоматик, друг ръчна скоростна кутия, ДВГ, електродвигател... Важното е да има избор за хората. Инак налагаш своето ограничено виждане. Всеки от нас е с ограничено разбиране на света и живее в своя си балон. Избери нещо, дето ти харесва и си живей. Защо налагаш избора си? Ах, да, нещо ти е малко... Не пи*кaта, умът е малко!!! ;)
  • #9
    3 rate up comment 26 rate down comment
    Не казвам ( преди 7 месеца )
    Не мога да разбера защо след като е измислено да е лесно защо още продължават да правят ръчна кутия. Нека Бай ти *** да продължи да мести това желязо всеки път като ускорява или намалява и да се прави на голям шофер. Вечер да пие Пиринско с ракия и да слуша планета да бие два шамара на жена си и да каже колко велик е и че никога няма да кара нов автомат защото се били чупели на еди колко си километра а той кара само да занесе джибрите до казана.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не е въпрос на избор, а на технология. Отделно на това, не го виждам като нещо отрицателно
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Те и ДВГ щяха да изчезнат до X, Y, Z години.. *** изглежда поне още 20-30 години ще си ги има, да не кажа повече... та така и с ръчката.
  • #6
    2 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    той найджъл менсъл така разсъждаваше искал да си кара с механичната кутия времената се променят с две пера зад волана осем скоростна ZF и след 6та си в космоса това с трите педааааала и двата крака и лост и две ръце не е добра идея по време на шофиране