IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford разработи ръчна скоростна кутия без педал на съединителя

Новият агрегат ще става както за всъдеходи, така и за хибридни модели

Американският производител Ford е разработил нова ръчна скоростна кутия, която не изисква педал на съединителя. Заявката за „иновативната електронно управлявана трансмисия“ е подадена в Службата за патенти и търговски марки на САЩ.


Ford -  скоростна кутия


Според документа новата механична скоростна кутия ще позволява ръчно превключване на предавките. В същото време, за тези, които искат да използват традиционния съединител, третият педал ще остане в автомобилите.

Новата скоростна кутия всъщност представлява ръчна трансмисия с електронен съединител. Електрохидравличният механизъм позволява предавките да бъдат превключвани само с помощта на селектора. Електрониката, отговорна за работата на традиционния съединител, получава сигнали от сензор за налягане на селектора на скоростите или от преобразувател, монтиран на третия педал.


Ford -  скоростна кутия


В същото време последният няма механично задвижване и ще остане в автомобили за шофьори, които не са готови незабавно да изоставят класическото управление на превозно средство, оборудвано с механика скоростна кутия. Системата би трябвало да направи управлението на ръчната скоростна кутия по-съвместимо с хибридно задвижване.

Все още обаче от Ford не са посочили кога ще започне да се използва новата трансмисия. Експерти предполагат, че бъдещият Mustang, а също така всъдеходите от семейството Bronco и хибридните модели на Ford ще бъдат оборудвани с технологията. Възможно е технически сложната трансмисия да усложни поддръжката, както и да повиши цената на бъдещите автомобили на марката.


В галерията може да видите схемата на работа на новата скоростна кутия:


Снимки: Ford

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Renault ( преди 2 години )
    Това революционно изобретение от Renault го слагаха на twingoo преди 20 години
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    smirn0ff ( преди 2 години )
    ама то и преди над 100г е имало електромобили, е сега лъснаха опаковката и давай юруш
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бъчво, пий ги хаповете преди да пишеш. Никъде не е написано, че е за хибриди предназначена, а се предполага в кои модели ще се слага и то не само хибриди. Предпоследното изречение на статията. Чети чукча! Чети и после пиши! Как е фиестичката? Колко км и навъртя?
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Що не четете точно какво пише в статията, а шляпате определения наизуст, не знам. Там пише, че тая скоростна кутия е предназначена за ХИБРИДИ!!!
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Evgeni ( преди 2 години )
    Форд са пионери в тъпите и безмислени иновации.....Това го имаше в първата А класа...беше страхотен провал.
  • #16
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вартбург и Трабант това са го имали преди 60 години. Естествено не може да се потегля без съединител при тях, защото е доста *** механизъм. По принцип може да е хубава система. Аз не харесвам CVT трансмисиите, а DSG са скъпички за ремонтиране, въпреки че иначе май са най-добрите автоматици, които могат да се ползват в ръчен режим.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    майстор ( преди 2 години )
    Мерцедес се бяха объркали с такава кутия на А клас, далечната 2000 год.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Dancho ( преди 2 години )
    Поредната безумица на Форд,ако е като предишния *** роботизирана кутия,пази боже. Не им стигат хилядите дела в САЩ заради предното им недоразумение
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По-безмислено нещо от това едва ли може да се измисли. Хем оскъпяване, хем усложняване, хем ще е доста ненадеждно. Какъв е смисъла, ако някой може да ми каже, че аз нещо не намирам такъв. Ако не ти се превключва си взимаш автомат, ако ти се ръчка си вземаш с ръчна трансмисия. С това хем ще ръчкаш, ама нямало да има ***, ама щяло всъшност да има за хората дето искали да го натискат. Направо съм потресен.
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    СААБ имаха такава кутия през 90-те. Дори Топ Гиър имат серия със СААБ 93 с такава кутия. Доста безмислено като цяло. Можеха просто да направят един стар автомат с електронен превключвател отгоре, с Н избирател на "скоростите* и готово.Безмислено е да имаш електронен съединител, който да не можеш да използваш като класически такъв. Не виждам как ще задържиш колата на полу-съединител ако ти се наложи. Иначе аз си карам класическия автомат с хидротрансформатор и ич ми не е !