Компанията Koenigsegg публикува в социалните медии снимки на деветстепеннна роботизирана скоростна кутия (LST), проектирана специално за хиперколата Jesko. Тя се състои от 6 двойки зъбни колела, 8 „мокри“ многодискови съединителя, включително диференциала, и три вала с пиньон вместо двата в конвенционалните DCT кутии.
Съединителите в LST се затварят и отварят едновременно за две милисекунди, а смяната на предавката става за 20-30 милисекунди. В този случай кутията може да прескача няколко стъпки, докато последователните „роботи“ могат да прескочат само до следващата.
Самата LST трансмисия е втората изцяло вътрешна разработка на Koenigsegg след Direct Drive. Инженерите на компанията твърдят, че обичайният преселективен „робот" с два съединителя е твърде тежък, така че измислиха как да го заменят. LST тежи само 90 килограма, с една трета по-малко от конвенционалните DCT кутии. Агрегатът няма синхронизатори, но има осем многодискови съединителя в маслена баня и три зъбни вала.
Както стана дума, кутията може да „прескача“ няколко стъпки наведнъж, когато обикновените DCT преминават само към следващата предавка. За това е отговорна системата Ultimate Power on Demand (UPOD), която сравнява скоростта на автомобила и оборотите на двигателя и активира предавка, която е полезна за „експлозивно“ ускорение. Тъй като всички съединители се отварят и затварят едновременно, а смяната става светкавично – за около 20-30 милисекунди.
Механизмът за превключване на LST е с двоен режим - леко натискане на лостчетата или селектора на трансмисията сменя предавката на следващата, а ако бъде натиснато по-силно, UPOD ще работи и кутията ще отива директно на оптималната предавка за ускорение, - от седма на четвърта, например. Има общо девет предавки плюс една задна.
Снимки: Facebook