IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla иска 2000 долара, за да отключи пълния пробег на Model Y

И ние трябва да си плащаме сметките, оправда се Мъск пред клиентите

Все повече и повече производители се присъединяват към тенденцията за отключване на оборудване и функции на автомобила срещу допълнително заплащане или абонамент. В случая с Tesla идеята е, че плащате, ако искате колата ви да има по-голяма автономност.
 
 
Tesla Y
  
    
Това беше разкрито директно от Илон Мъск в X (бивш Twitter). Основателят и собственик на Tesla признава, че Model Y наистина има повече автономия, отколкото предлага. Но за да я отключите, трябва да платите допълнително. Tesla отдавна предлага опцията за отключване на някои функции на своите автомобили в замяна на абонамент или допълнително плащане. Като, например, пълен пакет за автономно шофиране. Сега Tesla отива една крачка напред, като таксува за допълнителен пробег в Model Y.

Наскоро американската компания актуализира гамата си, за да пусне Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive. В Съединените щати този модел предлага пробег от 320 мили (515 км) и заменя предишния Tesla Model Y със задвижване на задните колела, който минаваше 260 мили (418 км), но беше с $2000 по-евтин.

В Европа новият Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive предлага 600 км автономност, докато предишният Model Y Rear Wheel Drive само 455.  Е, изглежда, че това е абсолютно същата кола, поне от техническа гледна точка. Предният модел беше „ограничен“ от решението на Tesla и сега марката работи върху предлагането на възможността за отключване на цялата автономност, която колата наистина може да предложи, в замяна на допълнително заплащане . Това трябва да означава, че собствениците на стандартния модел Y със задвижване на задните колела ще могат да увеличат обхвата (или по-скоро да „отключат“ действителния пробег) на своя автомобил. Срещу 1500-2000 долара може да получите от 65 до 100 км повече на пътя с едно зареждане. Зависи от това кои батерии имате. 
 
 
Мъск
  
    
Мъск обяви, че компанията работи върху регулаторни разрешения за тази идея. Веднага потребителите на Х попитаха Мъск защо не предлага това увеличение на автономията безплатно. Ексцентрикът отговори много ясно: „Ние трябва да си платим сметките по някакъв начин.“

Според The Verge, Tesla вече е избрала подобна стратегия с Model S през 2016 г. По това време версията 70 на електрическия седан предлагаше капацитет на батерията от 70 kWh, но в действителност капацитетът на батерията е бил 75 kWh. За да отключат пълния потенциал на батерията, който беше „ограничен“ от софтуер, клиентите трябваше да платят малко над 3000 долара. Няколко години по-късно Tesla се завръща с идентична стратегия, но този път с най-продаваната си кола - Model Y.

Компанията на Мъск в никакъв случай не е първата марка, която предлага опция за отключване на оборудване или функции, които са фабрично оборудвани в автомобила, но са заключени в момента на покупката. Mercedes-Benz например дава на своите клиенти възможността техният електрически автомобил да има повече мощност срещу допълнително заплащане.
 

0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    4та поредна седмица Тесла режат хора (анализаторите казват че вече гони 20% съкращения). Крайно време беше да започне да реже и продукта.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И тази случка повдига резонния въпрос за пореден път, ти като си купиш нещо такова вечно закачено за сървърите на производителя, то твое ли е, или само си го взел под наем? Явно в новото време значението на думата "купувам" е доста различно от преди.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    9 ( преди 6 месеца )
    С кое не ис съгласен, че даде минус?
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 8 - Добре дошъл в света на софтуенрите продукти. Както iPhone без iOS, така и Tesla без софутера си, на практика купчина за вторични суровини. Ти плащаш за продукта, но софтуера се води, че ти е даден, едва ли не на добрата воля на компанията
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 6 месеца )
    Скъпи,искам такава Тесла за сватбен подарък.
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    По-скоро ми звучи, като някакво изискване от ЕС, на което са намерили цаката, отколкото нещо друго. Както редица компании установиха, а и мъск знае много добре, няма по-сладка печлба от това, да имаш клиент, който е вързна за теб и да му взимаш още пари за неща, които на теб са ти напрактика без пари. Знам, защото съм бил в подобен бизнес с години и накрая, правихме повече печалба, от това, да продаваме допънтелни екстри и да надграждаме абонаменти планове, отколкот о тпродажбата на нов продукт.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Това е все едно на автомобил с ДВГ да накараш компютъра да го вижда като 40 литров вместо 55 литра. Ако искаш да ползваш целия резервоар, кихаш 2000 и вече компютъра вижда целия резервоар. Уау! Само не разбирам, като си плащаш и ти калкулират цената на покупка батерията, на колко я смятат?! Това е извън шегата. Сериозно, ако си плащаш цена за покупка, пък ти е забранено да го ползваш, ми изглежда като измама.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 6 месеца )
    Не разбрах много или малко ти се струва?
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 4.Две хиляди долара застраховка за батерия,която струва 20 хиляди долара без да се смята труда за смяната?
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Хакера ( преди 6 месеца )
    Срещу 100 $ отключвам Тесли всякакви.