Все повече и повече производители се присъединяват към тенденцията за отключване на оборудване и функции на автомобила срещу допълнително заплащане или абонамент. В случая с Tesla идеята е, че плащате, ако искате колата ви да има по-голяма автономност.
Това беше разкрито директно от Илон Мъск в X (бивш Twitter). Основателят и собственик на Tesla признава, че Model Y наистина има повече автономия, отколкото предлага. Но за да я отключите, трябва да платите допълнително. Tesla отдавна предлага опцията за отключване на някои функции на своите автомобили в замяна на абонамент или допълнително плащане. Като, например, пълен пакет за автономно шофиране. Сега Tesla отива една крачка напред, като таксува за допълнителен пробег в Model Y.
Наскоро американската компания актуализира гамата си, за да пусне Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive. В Съединените щати този модел предлага пробег от 320 мили (515 км) и заменя предишния Tesla Model Y със задвижване на задните колела, който минаваше 260 мили (418 км), но беше с $2000 по-евтин.
В Европа новият Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive предлага 600 км автономност, докато предишният Model Y Rear Wheel Drive само 455. Е, изглежда, че това е абсолютно същата кола, поне от техническа гледна точка. Предният модел беше „ограничен“ от решението на Tesla и сега марката работи върху предлагането на възможността за отключване на цялата автономност, която колата наистина може да предложи, в замяна на допълнително заплащане . Това трябва да означава, че собствениците на стандартния модел Y със задвижване на задните колела ще могат да увеличат обхвата (или по-скоро да „отключат“ действителния пробег) на своя автомобил. Срещу 1500-2000 долара може да получите от 65 до 100 км повече на пътя с едно зареждане. Зависи от това кои батерии имате.
Мъск обяви, че компанията работи върху регулаторни разрешения за тази идея. Веднага потребителите на Х попитаха Мъск защо не предлага това увеличение на автономията безплатно. Ексцентрикът отговори много ясно: „Ние трябва да си платим сметките по някакъв начин.“
Според The Verge, Tesla вече е избрала подобна стратегия с Model S през 2016 г. По това време версията 70 на електрическия седан предлагаше капацитет на батерията от 70 kWh, но в действителност капацитетът на батерията е бил 75 kWh. За да отключат пълния потенциал на батерията, който беше „ограничен“ от софтуер, клиентите трябваше да платят малко над 3000 долара. Няколко години по-късно Tesla се завръща с идентична стратегия, но този път с най-продаваната си кола - Model Y.
Компанията на Мъск в никакъв случай не е първата марка, която предлага опция за отключване на оборудване или функции, които са фабрично оборудвани в автомобила, но са заключени в момента на покупката. Mercedes-Benz например дава на своите клиенти възможността техният електрически автомобил да има повече мощност срещу допълнително заплащане.