IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla иска 2000 долара, за да отключи пълния пробег на Model Y

И ние трябва да си плащаме сметките, оправда се Мъск пред клиентите

Все повече и повече производители се присъединяват към тенденцията за отключване на оборудване и функции на автомобила срещу допълнително заплащане или абонамент. В случая с Tesla идеята е, че плащате, ако искате колата ви да има по-голяма автономност.
 
 
Tesla Y
  
    
Това беше разкрито директно от Илон Мъск в X (бивш Twitter). Основателят и собственик на Tesla признава, че Model Y наистина има повече автономия, отколкото предлага. Но за да я отключите, трябва да платите допълнително. Tesla отдавна предлага опцията за отключване на някои функции на своите автомобили в замяна на абонамент или допълнително плащане. Като, например, пълен пакет за автономно шофиране. Сега Tesla отива една крачка напред, като таксува за допълнителен пробег в Model Y.

Наскоро американската компания актуализира гамата си, за да пусне Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive. В Съединените щати този модел предлага пробег от 320 мили (515 км) и заменя предишния Tesla Model Y със задвижване на задните колела, който минаваше 260 мили (418 км), но беше с $2000 по-евтин.

В Европа новият Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive предлага 600 км автономност, докато предишният Model Y Rear Wheel Drive само 455.  Е, изглежда, че това е абсолютно същата кола, поне от техническа гледна точка. Предният модел беше „ограничен“ от решението на Tesla и сега марката работи върху предлагането на възможността за отключване на цялата автономност, която колата наистина може да предложи, в замяна на допълнително заплащане . Това трябва да означава, че собствениците на стандартния модел Y със задвижване на задните колела ще могат да увеличат обхвата (или по-скоро да „отключат“ действителния пробег) на своя автомобил. Срещу 1500-2000 долара може да получите от 65 до 100 км повече на пътя с едно зареждане. Зависи от това кои батерии имате. 
 
 
Мъск
  
    
Мъск обяви, че компанията работи върху регулаторни разрешения за тази идея. Веднага потребителите на Х попитаха Мъск защо не предлага това увеличение на автономията безплатно. Ексцентрикът отговори много ясно: „Ние трябва да си платим сметките по някакъв начин.“

Според The Verge, Tesla вече е избрала подобна стратегия с Model S през 2016 г. По това време версията 70 на електрическия седан предлагаше капацитет на батерията от 70 kWh, но в действителност капацитетът на батерията е бил 75 kWh. За да отключат пълния потенциал на батерията, който беше „ограничен“ от софтуер, клиентите трябваше да платят малко над 3000 долара. Няколко години по-късно Tesla се завръща с идентична стратегия, но този път с най-продаваната си кола - Model Y.

Компанията на Мъск в никакъв случай не е първата марка, която предлага опция за отключване на оборудване или функции, които са фабрично оборудвани в автомобила, но са заключени в момента на покупката. Mercedes-Benz например дава на своите клиенти възможността техният електрически автомобил да има повече мощност срещу допълнително заплащане.
 

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 6 месеца )
    Вярно е така. Пропускаш че уволняват цели отдели, които смятат за ненужни или неефективни и наемат други по ефективни служители с нови идеи. Или пък груба работна сила на поточните линии. Ти като наемеш плочкаджия да ти лепи плочки в банята цял живот ли го държиш на щат у вас или го освобождаваш като си свърши работа?
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 6 месеца )
    И съкращенията, и този абонамент също така са част от гениалния 65-хиляди-ходов план за световна доминация през 2030г. Или беше 2035г? Не моа ги зАпомня толкова много ходове. Също като плановете на Питун и Дебелия Ким за справяне със Запада.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 13 - Нещото е твое ..софтуерът му обаче - не точно :)
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Митичен,за кога свети Илюзион предвиждаше да произвеждат по 20 милиона електрички?За вдигане на производството се изисква нови работници,не съкращения.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Очаквайте Тесла дизел скоро.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тесла са известни с оптимизирания си процес и с това че служителите често работят по 12-14 часа. Сега ти казваш, че са имали 20% излишък на хора. Сериозно ли? Въобще ме кефи оптимизма ти. ВСИЧКИ некитайски производители ти казват че електричките не вървят. Ето че и Тесла го закъсва. Дори Хюндай които дълго бяха вторите след Тесла с голяма преднина пред 3тия тези дни обявиха че се фокусират към хибириди. То и китайците извън китай ги няма много. Но не електричките нямат спиране.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Съкращенията в Тесла не спират.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )4та поредна седмица Тесла режат хора (анализаторите казват че вече гони 20% съкращения). Крайно време беше да започне да реже и продукта." Реже хора, които вече са си свършили работата или така или иначе не могат да я свършат. За какво му е екипът за разработка на супер charger, след като продуктът вече е разработен? За какво му е маркетинг отдел за зарядните станции, след като няма нужда от търсене на повече клиенти? Увеличаването на пробега, орязване на продукта ли ...
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 6 месеца )
    "Само не разбирам, като си плащаш и ти калкулират цената на покупка батерията, на колко я смятат?! " За първи път ли чуваш за удължена гаранция? Дори toyota ти продават същия автомобил, но трябва да плащаш повече ако искаш да ти удължат гаранцията до 10 години. Не ги получаваш бонус. Плащаш си като поп. Както можеш да получиш удължена гаранция за телевизор телефон или друга техника, като затова плащаш много повече от 5%, които ти иска Тесла. Плащаш, без подобрения на самия продукт, като Тесла
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 6 месеца )
    "Това е все едно на автомобил с ДВГ да накараш компютъра да го вижда като 40 литров вместо 55 литра. " По-скоро е като да ти махнат ограничителя от 6000 оборота и да го преместят на 8000 оборота, като ти запазят гаранцията. В единия случай срещу заплащане ти позволяват по-бързо да скапеш батерията, а в другия случай да скапеш по-бързо двигателя.