IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това Peugeot e с 35,000 лева по-евтино в Австралия, отколкото в България

Отливът от електромобилите и дъмпингът на китайците водят до някои ценови абсурди

Внезапното охлаждане на купувачите към електрическите автомобили води до необичайни явления в ценовата политика на производителите. Така например електрическото Peugeot e-2008 в момента струва с почти 35,000 лева по-евтино в Австралия, отколкото в България - независимо, че платежоспособността на австралийските клиенти би трябвало да е четири пъти по-висока (при БВП глава от населението около 66,000 щатски долара за 2023, докато този в България е малко под 17,000 долара).
  
  
Peugeot e-2008
   
    
Офертата, предлагана официално от Peugeot на австралийските клиенти, е за Peugeot e-2008 с електромотор със 136 коня мощност, 50-киловатчасова батерия и в най-високото ниво на оборудване GT, което включва салон от кожа и алкантара, панорамен стъклен покрив, тъмни огледала и черен покрив, 18-цолови джанти, хромирани педали и още куп екстри. Обявената цена е 39,990 австралийски долара, или 48 136 български лева по актуалния курс.
  
    
Peugeot e-2008, Австралия
  
      
В България по ценова листа този автомобил е 83 055 лева. Всъщност в Австралия най-високото ниво на оборудване при най-скъпото задвижване е на същата цена, на която е у нас най-базовото ниво на най-евтината бензинова версия с трицилиндров мотор.

Този привидно странен парадокс обаче си има логични обяснения. В Австралия масово са навлезли китайски производители на електромобили и се води истинска ценова война. На този фон дилърите на Peugeot имат огромни затруднения да се отърват от наличните количества (и то немалки количества) от старото e-2008, преди да започнат да предлагат новото. Оттам и дъмпинговите цени.
  
     
Peugeot New e-2008
У нас отдавна вече се предлага обновената версия на е-2008, която все още не е стигнала до Австралия
   
     
В България подобно натрупване на складови наличности от версията преди фейслифта никога не е имало. Всъщност в момента се предлага един екземпляр от стария вариант, намален до 71 337 лева за средното ниво на оборудване Allure. У нас фейслифтът отдавна вече е лансиран на пазара. В момента по ценова листа той започва от 83 019 лева за ниво GT, и от 86 871 за новия вариант с по-голяма батерия (54 кВтч вместо 50) и с по-висока мощност (156 коня вместо 136).
  
   
BYD
Електромобилите на BYD в момента са с между 6,000 и 13,000 евро по-евтини в Австралия, отколкото в Германия
  
    
Електромобилите на Peugeot не са единствените, които в момента струват чувствително по-малко в Австралия. Дъмпинговата война смъкна стартовата цена на BYD Atto 3 до едва 45 990 австралийски долара, или към 54 800 лева. За сравнение цената в Германия в момента е почти 80,000 лева. При по-малкия BYD Dolphin ценоразписът в Австралия започва от еквивалента на 46 900 лева, докато в Европа най-ниската цена е 60 000 лева. За предлаганата и у нас GWM Ora в Австралия искат едва 43 300 лева, докато в Германия цената е 59,000 лева. Дори и Tesla бе принудена да намали цените си в Австралия с между 4500 и 8500 австралийски долара, в зависимост от модела. През април тамошният пазар на електромобили се е свил с 5%, но от началото на годината отчита 30% ръст спрямо същия период на 2023.
  
   


  
    

 

0 от 500
  • #6
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Алчността на европейските авто производители и европейското гейско лоно прати Европа от първо на последно място. Предлагат абсурдни автомобили на още по абсурдни цени. Електрическо Пежо 208 е по скъпо от тесла 3 и У. Пълен смях.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Като се вземат предвид мита и ДДС, става още по-зле сравнението :D
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    Не могат вече да се правят такива сравнения. Най-вероятно тези за Австралия се правят на различно място, а и трябва да се вземат предвид мита и ДДС. Според Уикипедия това Пежо се произвежда във Франция, Испания, Китай, Пакистан, Малайзия и Виетнам. От 2024 и в Аржентина.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    транспорт с кораб от Испания до Австралия е само малко по-скъп, от сухоземния от Испания до България...
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    а пежата да не ги мъкнат на гръб по европата
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Също така не обикалят 2 седмици морета и океани.