IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Болезнено: Ford губи по 130,000 долара за всеки продаден електромобил

Докато бизнесът с пикапи на компанията процъфтява, електрическото поделение затъва

Амбициите на Ford да се превърне в лидер в електрификацията засега удрят на камък: за първото тримесечие на годината компанията е загубила шокиращите 130,000 долара за всеки продаден от нея електрически модел.
  
  
Ford Mustang Mach-E, електромобил
Електрическият Ford Mustang Mach-E. Компанията бе принудена да понижи драстично цените на електрическите си модели в последните месеци
  
   
Представянето на поделението за коли на ток, наречено Model e, е в рязък контраст с другите поделения на Ford. Най-успешно върви бизнесът на Ford Pro с пикапи и товарни автомобили, който е спечелил 3 милиарда долара за първото тримесечие. Добре се представя и Ford Blue, което продава леките автомобили с двигател с вътрешно горене. На този фон електрическото Model E отчита загуба от 1.3 милиарда долара за първата четвърт. Ръководителите на поделението обвиняват за това "ценовия натиск" в този сегмент на пазара.

Ако разделим финансовите резултати на броя на продадените автомобили, излиза, че Ford Pro печели по 7300 долара от всяка пласирана бройка, Ford Blue печели по 1400 долара на кола, а Model e губи по... 130,000 долара за всеки от около 10-те хиляди продадени електромобила. И това е, преди да бъдат добавени разходите за лихви и данъци.
  
  
Ford F150 Lightning, електромобил, електрически пикап
Продажбите на електрическите модели на Ford намаляват само с 20% на годишна база, но приходите от тях спадат с цели 84%
 
    
На всичкото отгоре електрическите модели на марката отчитат 84% спад в брутните приходи на фона на същия период през 2023, макар продажбите да са намалели само с 20%. Това е очакван ефект от засилващата се конкуренция и ценовата война в този пазарен сегмент, която принуди Ford да понижи сериозно цените. Лошата новина е, че през 2024 конкуренцията само ще се засилва, отбелязва C&D в коментар по темата.
  
  

 

 

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ChineObrian ( преди 7 месеца )
    Колата вече не е престиж и символ на успехи. Тук идват китайските марки с 8 години пълна гаранция, които просто ще те возят от А до Б и няма да им береш дерт. Всички стари марки ще бъдат изкупени и покитайчени. Ще останат 2-3, които едва ще дишат. Новата реалност е това. Няма какво да се напъват форд, бмв, ауди, мерц и прочие набедени *** с отминала слава.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Капиталовите разходи се разделят на продадените бройки и в началото са много големи. За да спаднат трябва много повече от 10000 продажби - тъй като това не се вижда на хоризонта - моментната сметка е 130 000 долара загуба на бройка. С текущите трендове - това няма и да се подобрява подобаващо скоро.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 7 месеца )
    Нещо си пропуснал! За каква година говориш и за какви капиталови разходи? Едно цяло и три милиарда долара са загубите само за първите три месеца на годината. Ако продажбите падат, следващите три месеца ще имат същите разходи но по-малко приходи и ще губят по повече от 130 000 на автомобил . Елементарна математика. Единствения начин да изплуват е да продават по много бройки като китайците. Именно това е идеята на субсидиите - да вдигнат продаваните бройки за да станат рентабилни.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пак евтини "сензации" да делим всички разходи, вкл. и капиталовите, на броя на продадените автомобили за една година. Ясно е, че електрическото поделение на Форд не се представя добре, но и информационната стойност на тази новина е колкото на хороскоп.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ВАГ при първата серия на Бугати Вейрон също губеха повече от стойността на колата. При Файтон също загубите също бяха съизмерими с цената на колата.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Съвсем възможно е да гуши повече пари от колкото струва колата. Имаш платформа чиято разработка е струвала милиарди, може да имаш завод, който също е струвал милиарди. Имаш нови екипи и отдели по софтуер маркетинг и тн които си искат заплатите всеки месец. А ти продаваш на себестойност. Колкото повече бройки продаваш толкова ще падне загубата на бройка, но ел Фордовете не се харчат точно като топъл хляб
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В статията са ти дали всички данни :"Model E отчита загуба от 1.3 милиарда долара за първата четвърт.....Model e губи по... 130,000 долара за всеки от около 10-те хиляди продадени електромобила. " Сметката излиза 1,3e9/1e4=1,3e5=130 000
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В статията са ти дали всички данни :"Model E отчита загуба от 1.3 милиарда долара за първата четвърт.....Model e губи по... 130,000 долара за всеки от около 10-те хиляди продадени електромобила. " Сметката излиза 1,3e9
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Да не са грешили нулите? 130 х.долара или 13 х.долара?
  • #9
    4 rate up comment 12 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Вярно е! Шамарът от съседната статия е доста звучен и изглежда болезнен. Докато фирмата ти губи по 130 000 долара на продаден електромобил, китайците да продават под твоята цена и да са умножили себестойността на производството по три за да ценообразуват. Очевидно някой е проспал преходът към електромобили. Дано от ford се събудят за разлика от toyota, която все още сънува как светът никога никога никога никога няма да премине 30% пазарен дял на електромобилите. Китайците не спят. Удрят шамари.