IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Болезнено: Ford губи по 130,000 долара за всеки продаден електромобил

Докато бизнесът с пикапи на компанията процъфтява, електрическото поделение затъва

Амбициите на Ford да се превърне в лидер в електрификацията засега удрят на камък: за първото тримесечие на годината компанията е загубила шокиращите 130,000 долара за всеки продаден от нея електрически модел.
  
  
Ford Mustang Mach-E, електромобил
Електрическият Ford Mustang Mach-E. Компанията бе принудена да понижи драстично цените на електрическите си модели в последните месеци
  
   
Представянето на поделението за коли на ток, наречено Model e, е в рязък контраст с другите поделения на Ford. Най-успешно върви бизнесът на Ford Pro с пикапи и товарни автомобили, който е спечелил 3 милиарда долара за първото тримесечие. Добре се представя и Ford Blue, което продава леките автомобили с двигател с вътрешно горене. На този фон електрическото Model E отчита загуба от 1.3 милиарда долара за първата четвърт. Ръководителите на поделението обвиняват за това "ценовия натиск" в този сегмент на пазара.

Ако разделим финансовите резултати на броя на продадените автомобили, излиза, че Ford Pro печели по 7300 долара от всяка пласирана бройка, Ford Blue печели по 1400 долара на кола, а Model e губи по... 130,000 долара за всеки от около 10-те хиляди продадени електромобила. И това е, преди да бъдат добавени разходите за лихви и данъци.
  
  
Ford F150 Lightning, електромобил, електрически пикап
Продажбите на електрическите модели на Ford намаляват само с 20% на годишна база, но приходите от тях спадат с цели 84%
 
    
На всичкото отгоре електрическите модели на марката отчитат 84% спад в брутните приходи на фона на същия период през 2023, макар продажбите да са намалели само с 20%. Това е очакван ефект от засилващата се конкуренция и ценовата война в този пазарен сегмент, която принуди Ford да понижи сериозно цените. Лошата новина е, че през 2024 конкуренцията само ще се засилва, отбелязва C&D в коментар по темата.
  
  

 

 

0 от 500
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 месеца )
    събуждането от дълбок сън е дълъг и понякога болезнен процес...но най-лошото е да те събудят със шамар...
  • #7
    3 rate up comment 9 rate down comment
    До седем ( преди 6 месеца )
    Пропуснал си да споменеш огромните печалби които регистрира toyota миналата година. Те са благодарение на същите принципи за които говоря. Пестене от инвестиции в увеличаване на производствения капацитет и максимално използване на настоящият производствен капацитет, като със същите разходи имат повече приходи заради повечето продажби. Рискова игра с нервите на клиента, който може да реши вместо да чака 18 месеца за RAV4 хибрид, да си купиш за същите или по-малко пари Тесла модел У веднага
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Toyota постигна нов рекорд по продажби и вече държи 11% от световния пазар на автомобили с ДВГ. Тази година пускат на пазара 4 нови джипа и 2 пикапа. Не могат да смогнат с поръчките. Заводите вече работят денонощно на 3 смени.
  • #5
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До 5 ( преди 6 месеца )
    Аргументирай се? Според мен изводите са абсолютно верни. И китайците работиха на загуба, но при едни и същи разходи увеличаваха бройките и постепенно намалиха загубите на бройка и дори постигнаха печалба. При ford е точно обратното - разходите се увеличават, а бройките намаляват, което на практика увеличава загубите. Не смяташ ли че за гигант като ford 10 000 продажби са смешни? Тесла продава по толкова на всеки 2 дни. Ако вдигнат продажбите на 50-100 000 ще са на печалба.
  • #4
    2 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Сега разбирате ли причината за толкова много платени статии " срив на продажбите на електромобили, защото клиентите не ги търсят и електрификацията буксува". Шефът на fiat поне беше доста по откровен и директен - "за Бога братя не купувайте електрическия fiat защото губим по 20 000 от всяка продадена бройка" е колко време пак да успеят да промиват мозъците, както с ваксините? На лъжата краката са къси и дори toyota с добре смазаната пропагандна машина няма да успее да се справи дългосрочно.
  • #3
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Ръководителите на поделението обвиняват за това "ценовия натиск" в този сегмент на пазара....Model e губи по... 130,000 долара за всеки от около 10-те хиляди продадени електромобила. " Типичната новина за антиматематици. Само антиматематик може да повярва, че ценовата война е причината за това да продаваш на загуба от 130 000 долара за бройка електромобил, който струвал 50 000 долара. В същото време враговете ти Тесла и китайците продават с голяма печалба на по-ниски цени.
  • #2
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До известно време това не е проблем, защото тези загуби са по-малко данъци в края на годината. Ако частно лице продаде автомобил след 10 години ще загуби 90процента от парите, а една фирма го е писала разход,на края го бракува и всичко е тип-топ.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 6 месеца )
    Предложи нещо за напълняване.Аз съм кльощава,моят чекист електрика митбъстъра харесва по закръглени като Деми Роуз.