fallback

Отчаяни мерки: Tesla изгони целия екип на Supercharger

Само ако освободим поне 14,000 души, ще продължим да сме иновативни и гладни, обясни Мъск

Илон Мъск закри целия отдел в Tesla, отговарящ за зарядната инфраструктура Supercharger, уволни двамата му ръководители и съкрати стотици служители, съобщава The Financial Times. Това е част от продължаващите опити за преструктуриране на компанията и намаляване на разходите след резкия отлив на пазара на електрически автомобили.                Мъск потвърди, че е освободил Ребека Тинучи, шеф на поделението Supercharger, и Даниъл Хо, който отговаряше за новите продукти. Заедно с тях си отиват и целите им отдели, общо около 500 души.

Системата Supercharger на Tesla е една от най-големите мрежи за зареждане на електромобили в света, с над 50,000 станции, и бе в основата на успехите на американския производител години наред. Тя няма да спре да функционира, разбира се, но анализатори изразяват съмнения как ще се развива в бъдеще без отделен екип, който да отговаря за това. По същия начин Tesla ликвидира и отдела си за социална политика, уволнявайки и шефа му Рохан Пател.

"Надявам се тези действия да показват ясно, че трябва да бъдем абсолютно безмилостни за намаляването на разходите и работния състав", писа Мъск в специално мемо. "Макар някои висши мениджъри да приемат тези задачи сериозно, други още не са го направили". Мъск добави, че всеки мениджър, задържал на работа повече от трима служители, които не работят отлично и не са надеждни, също трябва да напусне.

Акциите на Tesla паднаха с 5.5% във вторник и с нови 2.6% в сряда сутрин. Приходите за първото тримесечие спадат с над 10 на сто. Заради охлаждането на пазара за електромобили компанията е под засилващ се натиск от инвеститорите. Мъск обяви, че планира да освободи "над 10 процента" от работната си ръка, или над 14,000 души. Според него това ще помогне на компанията да е "иновативна и гладна". Вероятно това е причината Дрю Балино, шефът на развойната дейност в областта на батериите и електромоторите в Tesla, да подаде оставка през април. Напусна и Мартин Виеха, шефът по връзките с инвеститорите.      

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Лично за мене, тези действия на Мъск, показват само едно - че нешата не вървят по план. Мъск е експулсивен, факт, но няма да уволни ей така 15к народ + сега целия отдел които отговарят за зарядната инфраструктура Общо взето такива ударни чистки са за да се прикрият разни "загуби" / изкусвено се оправдават цените на акции и т.н. Финасово грамотните, ще ме разберат,. Фили и фоби.. едвали.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ, къде се изгуби ръста на Тесла??
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Китайците идат, скоро ще продават тук на цени дори по-ниски от тези в Китай защото автомобила не нито нещо сложно нито нещо толкова ценно, дори колкото са по-евтини толкова повече хората ще пътуват и генерират печалби за всеки един бизнес!
  • #4
    Мъск ( преди 6 месеца )
    Нема пари, действайте.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Какво стана с опорката че зарядната мрежа на Тесла щяла да генерира необярни печалби? Ха-ха, само дето някой друг път. Трагикомична история.
  • #2
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Освен тази мантра, нещо друго имаш ли да казваш или това е най-високо интелектуалната информация която можеш да съчиниш?
  • #1
    Гост ( преди 6 месеца )
    Не върви нещо бизнеса,теслари.
fallback
Последни