fallback

Отчаяни мерки: Tesla изгони целия екип на Supercharger

Само ако освободим поне 14,000 души, ще продължим да сме иновативни и гладни, обясни Мъск

Илон Мъск закри целия отдел в Tesla, отговарящ за зарядната инфраструктура Supercharger, уволни двамата му ръководители и съкрати стотици служители, съобщава The Financial Times. Това е част от продължаващите опити за преструктуриране на компанията и намаляване на разходите след резкия отлив на пазара на електрически автомобили.                Мъск потвърди, че е освободил Ребека Тинучи, шеф на поделението Supercharger, и Даниъл Хо, който отговаряше за новите продукти. Заедно с тях си отиват и целите им отдели, общо около 500 души.

Системата Supercharger на Tesla е една от най-големите мрежи за зареждане на електромобили в света, с над 50,000 станции, и бе в основата на успехите на американския производител години наред. Тя няма да спре да функционира, разбира се, но анализатори изразяват съмнения как ще се развива в бъдеще без отделен екип, който да отговаря за това. По същия начин Tesla ликвидира и отдела си за социална политика, уволнявайки и шефа му Рохан Пател.

"Надявам се тези действия да показват ясно, че трябва да бъдем абсолютно безмилостни за намаляването на разходите и работния състав", писа Мъск в специално мемо. "Макар някои висши мениджъри да приемат тези задачи сериозно, други още не са го направили". Мъск добави, че всеки мениджър, задържал на работа повече от трима служители, които не работят отлично и не са надеждни, също трябва да напусне.

Акциите на Tesla паднаха с 5.5% във вторник и с нови 2.6% в сряда сутрин. Приходите за първото тримесечие спадат с над 10 на сто. Заради охлаждането на пазара за електромобили компанията е под засилващ се натиск от инвеститорите. Мъск обяви, че планира да освободи "над 10 процента" от работната си ръка, или над 14,000 души. Според него това ще помогне на компанията да е "иновативна и гладна". Вероятно това е причината Дрю Балино, шефът на развойната дейност в областта на батериите и електромоторите в Tesla, да подаде оставка през април. Напусна и Мартин Виеха, шефът по връзките с инвеститорите.      

 

fallback
  • #17
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Следващия път, когато се наредя на опашката за плащане на тока,ще искам да ми върнат пари за отрицателната цена на тока.
  • #16
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Да очакваме ли Тесла дизель?
  • #15
    Факт ( преди 6 месеца )
    Едбо е сигурбо дизелът е мъртъв
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тесла обръща палачинката,ще инвестира в бензиностанции и ДВГ.
  • #13
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    След години безплатното зареждане на суперчарджър следват съкращения иначе фалит.
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И колко спарк има? Процент, една десета процент или много нули след запетаята от автопарка?Като четириколката е на цената на гарсониера, какво очакват, народа да си разпродаде жилищата, да си купил ел. ламарини? :)
  • #11
    До долния ( преди 6 месеца )
    Пълно е с електрички целият спарк е електрически
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Няма никакви китайци. Никой не идва. Всички които правят електрически коли са на огромна загуба от тях. Особено компаниите в Европа тепърва ще глътнат вода. Оня ден гледам едно електрическо Ауди сложили му цена 280 000лв. Абсолютни ненормалници. Китайците произвеждат електрички само защото държава ги субсидира дори в някой случаи плаща цялата стойност на колите. Това е схема за крадене на пари. Трупат ги на паркинги и по пристанищата и ги оставят да изгният. Никой не ги купува.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    11, мм не го познавам, но е типичен американски мениджър (СЕО). Като не излизат числата има поголовна сеч, докато ексела светне зелено, така че всички акционери да облажат. Незнам имаш ли опит с такива, но аз имам доста.
  • #8
    Факт ( преди 6 месеца )
    Едно е сигурно дизела умре. 2015-та 50% от новочродадените коли 2023-та 12% от новопродадените коли
fallback
Последни