Илон Мъск закри целия отдел в Tesla, отговарящ за зарядната инфраструктура Supercharger, уволни двамата му ръководители и съкрати стотици служители, съобщава The Financial Times. Това е част от продължаващите опити за преструктуриране на компанията и намаляване на разходите след резкия отлив на пазара на електрически автомобили.
Системата Supercharger на Tesla е една от най-големите мрежи за зареждане на електромобили в света, с над 50,000 станции, и бе в основата на успехите на американския производител години наред. Тя няма да спре да функционира, разбира се, но анализатори изразяват съмнения как ще се развива в бъдеще без отделен екип, който да отговаря за това. По същия начин Tesla ликвидира и отдела си за социална политика, уволнявайки и шефа му Рохан Пател.
"Надявам се тези действия да показват ясно, че трябва да бъдем абсолютно безмилостни за намаляването на разходите и работния състав", писа Мъск в специално мемо. "Макар някои висши мениджъри да приемат тези задачи сериозно, други още не са го направили". Мъск добави, че всеки мениджър, задържал на работа повече от трима служители, които не работят отлично и не са надеждни, също трябва да напусне.
Акциите на Tesla паднаха с 5.5% във вторник и с нови 2.6% в сряда сутрин. Приходите за първото тримесечие спадат с над 10 на сто. Заради охлаждането на пазара за електромобили компанията е под засилващ се натиск от инвеститорите. Мъск обяви, че планира да освободи "над 10 процента" от работната си ръка, или над 14,000 души. Според него това ще помогне на компанията да е "иновативна и гладна". Вероятно това е причината Дрю Балино, шефът на развойната дейност в областта на батериите и електромоторите в Tesla, да подаде оставка през април. Напусна и Мартин Виеха, шефът по връзките с инвеститорите.