fallback

Отчаяни мерки: Tesla изгони целия екип на Supercharger

Само ако освободим поне 14,000 души, ще продължим да сме иновативни и гладни, обясни Мъск

Илон Мъск закри целия отдел в Tesla, отговарящ за зарядната инфраструктура Supercharger, уволни двамата му ръководители и съкрати стотици служители, съобщава The Financial Times. Това е част от продължаващите опити за преструктуриране на компанията и намаляване на разходите след резкия отлив на пазара на електрически автомобили.                Мъск потвърди, че е освободил Ребека Тинучи, шеф на поделението Supercharger, и Даниъл Хо, който отговаряше за новите продукти. Заедно с тях си отиват и целите им отдели, общо около 500 души.

Системата Supercharger на Tesla е една от най-големите мрежи за зареждане на електромобили в света, с над 50,000 станции, и бе в основата на успехите на американския производител години наред. Тя няма да спре да функционира, разбира се, но анализатори изразяват съмнения как ще се развива в бъдеще без отделен екип, който да отговаря за това. По същия начин Tesla ликвидира и отдела си за социална политика, уволнявайки и шефа му Рохан Пател.

"Надявам се тези действия да показват ясно, че трябва да бъдем абсолютно безмилостни за намаляването на разходите и работния състав", писа Мъск в специално мемо. "Макар някои висши мениджъри да приемат тези задачи сериозно, други още не са го направили". Мъск добави, че всеки мениджър, задържал на работа повече от трима служители, които не работят отлично и не са надеждни, също трябва да напусне.

Акциите на Tesla паднаха с 5.5% във вторник и с нови 2.6% в сряда сутрин. Приходите за първото тримесечие спадат с над 10 на сто. Заради охлаждането на пазара за електромобили компанията е под засилващ се натиск от инвеститорите. Мъск обяви, че планира да освободи "над 10 процента" от работната си ръка, или над 14,000 души. Според него това ще помогне на компанията да е "иновативна и гладна". Вероятно това е причината Дрю Балино, шефът на развойната дейност в областта на батериите и електромоторите в Tesla, да подаде оставка през април. Напусна и Мартин Виеха, шефът по връзките с инвеститорите.      

 

fallback
  • #27
    TSLA ( преди 6 месеца )
    Заглавието ви е женско. Отчайват се жените. Мъжете действат.
  • #26
    TSLA ( преди 6 месеца )
    Световният Шампион в тежка категория (най-продаваното МПС в света 2023, 2024) няма излишно тегло. В екипа си няма тийм билдинги и вино, има само спец части. Няма империя с демокрация. Демокрация значи всеки дървен философ да почне да мрънка и да се цупи като принцеса... Ами аз няма тва, аз няма онова, аз пък не съм съгласна.. Балтията и навънкаа!
  • #25
    Popa ot razgrad ( преди 6 месеца )
    Не бих си купил нищо от човек, който се отнася със служителите и клиентите си като към роби...
  • #24
    До 32 ( преди 6 месеца )
    Да, те производителите на батерии не могат да смятат и не знаят как се определя икономическата им ефективнист. Затова и определят цените си само на база на разходите си. Пффф, няма такъв смях. Но, така е то, когато се изказва икономист-творетик. Тя и "Капиталът" на Карл Маркс звучи логично и смислено за някои неща (редки!), но на практика е друго.
  • #23
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ,защо винаги даваш примери в почивните дни и по празниците, когато няма потребление и цените на борсата са ниски.Битовите абонати какво ги корка каква била цената на тока на борсата в събота по обед.
  • #22
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Хе,хе Митьо пак го ударил тока и пророкува бъдещето,привиждат му се електрически багери,комбайни, трактори.Нормално,Митьо живее в паралелната реалност, някъде към 2050 година пътешественик във времето.
  • #21
    Гост ( преди 6 месеца )
    Пак ми говориш за бъдеще време,ще ,ще,ще. Безплатна електроенергия ще има,кога ти цъфнат налъмите.
  • #20
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке,на Марс може и да има,една Тесла вече лети в Космоса. Фантазиите ти нямат нищо общо с реалността.Пепси не щат да купуват Семи,а твърдяха че ще си сменят целия автопарк.С 60-70 произведени Семи годишно ще има да чакаш да станат масови.
  • #19
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке,със съхранението на евтина електроенергия в скъпи батерии,които са консуматив,няма как електроенергията да е евтина за потребителите.
  • #18
    Гост ( преди 6 месеца )
    Затова ли при едно и също потребление в квтч,плащам все по големи сметки за електроенергия? Багер, трактор, комбайн, междуградски автобуси и камиони за международни превози задвижвани от ток няма,няма и да има.
fallback
Последни