IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-евтините и най-скъпите марки за поддръжка

Tesla излиза най-изгодно, ако не се брои батерията, докато Land Rover удря най-силно по джоба

Разходите за поддръжка и ремонт са основно съображение за бъдещите купувачи на автомобили, тъй като те могат значително да повлияят на техния бюджет. Ежегодното проучване на американското издание за подпомагане на потребителите Consumer Reports разкрива кои марки превозни средства излизат най-изгодно за притежание.


поддръжка на автомобил


В случая изследването е направено след допитване до собственици, които е трябва да посочат разходите си за цялостна поддръжка (включително смяна на масло, гуми и т.н.) и ремонти през предходните 12 месеца. В сумата не се включват разходите, свързани с ремонт заради сблъсък.

Резултатите показват, че Tesla е най-евтината марка за поддържане в продължение на 10-годишен период на собственост. Важно е обаче да се отбележи, че това проучване изглежда не взема предвид потенциалните разходи за смяна на батерията, което може значително да промени тази оценка.

Американските марки доминират в списъка с най-евтини разходи за поддръжка и ремонт, осигурявайки си четири от първите пет места. До някаква степен това се дължи и на факта, че все пак проучването е за американския пазар. На обратния полюс - Land Rover се откроява като най-скъпата марка за поддръжка, следвана от 4 германски премиум производители.

Като цяло Consumer Reports установява, че новите автомобили обикновено се нуждаят от много малко работа през първите няколко години на собственост, които се покриват от типичната тригодишна гаранция. Разходите за поддръжка обаче могат значително да се увеличат с остаряването на колите, особено когато става въпрос за луксозни модели.


Tesla


Според резултатите средната Tesla струва само $580 за поддръжка през първите пет години и $4035 за първите 10 години, което я поставя пред Buick и Toyota. Това е далеч от съответните цифри за средния Land Rover, който струва $4250 през първите пет години и колосалните $19 250 за първите 10 години

Трябва да отбележим, че единствената Tesla, която се продава достатъчно дълго, за да влезе в продължилото десетилетие проучване, е Model S. Освен това Tesla е единствената марка в списъка, която предлага изключително електрически превозни средства, подкрепяйки теорията, че задвижваните с ДВГ модели са по-скъпи за поддръжка, което е логично, като се има предвид, че имат повече движещи се части.

От друга страна, подмяна на батерията на Tesla, струваща между $10 000 и $20 000 в зависимост от модела и извън гаранцията, лесно би могла да надхвърли потенциалните ползи в сравнение с бензиновите превозни средства и да навреди на рентабилния характер на покупката на EV.

Картината обаче не е съвсем розова за Tesla. Въпреки че Consumer Reports установи, че те са най-евтините за поддръжка, ремонтът на Tesla след сблъсък е значително по-скъп в сравнение с други електромобили и бензинови превозни средства. Това несъответствие до голяма степен се дължи на високо технологичните характеристики, недостига на резервни части и тенденцията колите на Tesla да се обявяват за „тотал щета“ при инциденти на пътя, вместо да се ремонтират.

Разходите за съответните марки за 1 година и за 10 години:

Tesla - 580 долара, 4035 долара

Buick - 900 долара, 4900 долара

Toyota - 1125 долара, 4900 долара

Lincoln - 940 долара, 5040 долара

Ford - 1100 долара, 5400 долара

Chevrolet - 1200 долара, 5550 долара

Hyundai - 1140 долара, 5640 долара

Nissan - 1300 долара, 5700 долара

Mazda - 1400 долара, 5800 долара

Honda - 1435 долара, 5835 долара

Kia - 1450 долара, 5850 долара

Dodge - 1200 долара, 6400 долара

Jeep - 1100 долара, 6400 долара

Chrysler - 1600 долара, 6500 долара

Volkswagen - 1095 долара, 6530 долара

Cadillac - 1125 долара, 6565 долара

Ram - 1470 долара, 6670 долара

Lexus - 1750 долара, 6750 долара

GMC - 1400 долара, 7200 долара

Subaru - 1700 долара, 7200 долара

Mini - 1525 долара, 7625 долара

Acura - 1800 долара, 7800 долара

Infiniti - 2150 долара, 8500 долара

Volvo - 1785 долара, 9285 долара

BMW - 1700 долара, 9500 долара

Audi - 1900 долара, 9890 долара

Mercedes - 2850 долара, 10 525 долара

Porsche - 4000 долара, 14 090 долара

Land Rover - 4250 долара, 19 250 долара


0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Колчо ( преди 6 месеца )
    Пак почвам да е.а.....Вече ми омръзна да се повтарям....Защо сме толкова п.ости хора и само се обиждаме, без да имаме идея за човека които пише.....Какви са тия г.упости дето ги пишете бе хора. Уважавайте мнението и опита на хората. Няма как да знаете моя опит, каква кола карам, какво виждам, или каквото е да е базирано на един коментар. Пишете г.упости и се излагате. Но пък от друга страна много ме забавлявате с предположенията ви. Браво
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Колчо до Виджащия 16 ( преди 6 месеца )
    Забравих да спомена, че моята Королка е купих нова от магазина с 5км на километража. Сега е на 2 години и е на 70хил км. Това го видях ха ха ха И предполагам е опит също така със съвременните автомобили
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Колчо до Виджащия 16 ( преди 6 месеца )
    Забравих да спомена, че моята Королка е купих нова от магазина с 5км на километража. Сега е на 2 години и е на 70хил км. Това го видях ха ха ха
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 виждащия ( преди 6 месеца )
    Не виждам това което не притежавам, Факт!!! Не мога да си позволя да имам 3-4 коли едновременно за да ги сравнявам....Виждам това което е в ръцете ми и това което е било в ръцете ми. Също така мога да чета(дори и на Английски) и гледам изключително много клипове, ревюта, класации, статистики, форуми, фейсбук групи, майстори, ***, а и сайтове като този тук(включителнои забавните коментари).....Просто обичам да се информира за автомобили - каквито и да са те.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Гост ( преди 54 минути )Разходи за смяна на батерията на Тесла е 10-20 к.долара.При катастрофа тотал щета.Съдията наду свирката и мачът свърши." А очите на жена ти са зелени А в момента е 14:00 20 минути и 31 секунди следователно каквото и да кажа в следващото изречение ще е вярно. Само че ти нищо не си казал след като си изброил някакви факти. Това че одраскана батерия примерно на hyundai с ремонт за $100 и идва в България, лошо ли е или добро и за кого? Да не си застраховател?
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До Колчо ( преди 6 месеца )
    Очевидно романът Под игото на дядо Вазов ви е любим, и очевидно сте подбрали подходящ лирически герой - Колчо слепия. Дори когато ви кажат къде да погледнете, не виждате и няма как да видите. Помните това, което сте виждали преди да изгубите зрението си и сега не можете да си представите новите реалности. Реалността е, че днес нито Мерцедес, нито toyota са това което бяха преди 10-20 години като надежност. Хвалите тези марки заради опитът ви с произведени тогава автомобили, но не виждате днес.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Колчо ( преди 6 месеца )
    Защо мислите че Тойота са най купуваната марка в света? Точно заради надеждността си и ниските разходи през първите поне 10 години от живота на колата. Ако имат някакви проблеми въобще те се отстраняват под гаранция и след това само караш. А вярно,Тойота идват с 10 години или 200хил км гаранция. Коя друга марка има таква гаранция? Те просто си знаят че правят здрави коли
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Разходи за смяна на батерията на Тесла е 10-20 к.долара.При катастрофа тотал щета.Съдията наду свирката и мачът свърши.
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 6 месеца )
    Очевидно toyota е изместена не само като най-продаван автомобил в света, а е като ниски разходи за поддръжка
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    10 е именно де, че класацията е толкова субективна, че е направ менте. Това се опитвах и аз да кажа, но по малко друг начин.