Разходите за поддръжка и ремонт са основно съображение за бъдещите купувачи на автомобили, тъй като те могат значително да повлияят на техния бюджет. Ежегодното проучване на американското издание за подпомагане на потребителите Consumer Reports разкрива кои марки превозни средства излизат най-изгодно за притежание.
В случая изследването е направено след допитване до собственици, които е трябва да посочат разходите си за цялостна поддръжка (включително смяна на масло, гуми и т.н.) и ремонти през предходните 12 месеца. В сумата не се включват разходите, свързани с ремонт заради сблъсък.
Резултатите показват, че Tesla е най-евтината марка за поддържане в продължение на 10-годишен период на собственост. Важно е обаче да се отбележи, че това проучване изглежда не взема предвид потенциалните разходи за смяна на батерията, което може значително да промени тази оценка.
Американските марки доминират в списъка с най-евтини разходи за поддръжка и ремонт, осигурявайки си четири от първите пет места. До някаква степен това се дължи и на факта, че все пак проучването е за американския пазар. На обратния полюс - Land Rover се откроява като най-скъпата марка за поддръжка, следвана от 4 германски премиум производители.
Като цяло Consumer Reports установява, че новите автомобили обикновено се нуждаят от много малко работа през първите няколко години на собственост, които се покриват от типичната тригодишна гаранция. Разходите за поддръжка обаче могат значително да се увеличат с остаряването на колите, особено когато става въпрос за луксозни модели.
Според резултатите средната Tesla струва само $580 за поддръжка през първите пет години и $4035 за първите 10 години, което я поставя пред Buick и Toyota. Това е далеч от съответните цифри за средния Land Rover, който струва $4250 през първите пет години и колосалните $19 250 за първите 10 години
Трябва да отбележим, че единствената Tesla, която се продава достатъчно дълго, за да влезе в продължилото десетилетие проучване, е Model S. Освен това Tesla е единствената марка в списъка, която предлага изключително електрически превозни средства, подкрепяйки теорията, че задвижваните с ДВГ модели са по-скъпи за поддръжка, което е логично, като се има предвид, че имат повече движещи се части.
От друга страна, подмяна на батерията на Tesla, струваща между $10 000 и $20 000 в зависимост от модела и извън гаранцията, лесно би могла да надхвърли потенциалните ползи в сравнение с бензиновите превозни средства и да навреди на рентабилния характер на покупката на EV.
Картината обаче не е съвсем розова за Tesla. Въпреки че Consumer Reports установи, че те са най-евтините за поддръжка, ремонтът на Tesla след сблъсък е значително по-скъп в сравнение с други електромобили и бензинови превозни средства. Това несъответствие до голяма степен се дължи на високо технологичните характеристики, недостига на резервни части и тенденцията колите на Tesla да се обявяват за „тотал щета“ при инциденти на пътя, вместо да се ремонтират.
Разходите за съответните марки за 1 година и за 10 години:
Tesla - 580 долара, 4035 долара
Buick - 900 долара, 4900 долара
Toyota - 1125 долара, 4900 долара
Lincoln - 940 долара, 5040 долара
Ford - 1100 долара, 5400 долара
Chevrolet - 1200 долара, 5550 долара
Hyundai - 1140 долара, 5640 долара
Nissan - 1300 долара, 5700 долара
Mazda - 1400 долара, 5800 долара
Honda - 1435 долара, 5835 долара
Kia - 1450 долара, 5850 долара
Dodge - 1200 долара, 6400 долара
Jeep - 1100 долара, 6400 долара
Chrysler - 1600 долара, 6500 долара
Volkswagen - 1095 долара, 6530 долара
Cadillac - 1125 долара, 6565 долара
Ram - 1470 долара, 6670 долара
Lexus - 1750 долара, 6750 долара
GMC - 1400 долара, 7200 долара
Subaru - 1700 долара, 7200 долара
Mini - 1525 долара, 7625 долара
Acura - 1800 долара, 7800 долара
Infiniti - 2150 долара, 8500 долара
Volvo - 1785 долара, 9285 долара
BMW - 1700 долара, 9500 долара
Audi - 1900 долара, 9890 долара
Mercedes - 2850 долара, 10 525 долара
Porsche - 4000 долара, 14 090 долара
Land Rover - 4250 долара, 19 250 долара