fallback

Кои са най-евтините и най-скъпите марки за поддръжка

Tesla излиза най-изгодно, ако не се брои батерията, докато Land Rover удря най-силно по джоба

Разходите за поддръжка и ремонт са основно съображение за бъдещите купувачи на автомобили, тъй като те могат значително да повлияят на техния бюджет. Ежегодното проучване на американското издание за подпомагане на потребителите Consumer Reports разкрива кои марки превозни средства излизат най-изгодно за притежание.

В случая изследването е направено след допитване до собственици, които е трябва да посочат разходите си за цялостна поддръжка (включително смяна на масло, гуми и т.н.) и ремонти през предходните 12 месеца. В сумата не се включват разходите, свързани с ремонт заради сблъсък.

Резултатите показват, че Tesla е най-евтината марка за поддържане в продължение на 10-годишен период на собственост. Важно е обаче да се отбележи, че това проучване изглежда не взема предвид потенциалните разходи за смяна на батерията, което може значително да промени тази оценка.

Американските марки доминират в списъка с най-евтини разходи за поддръжка и ремонт, осигурявайки си четири от първите пет места. До някаква степен това се дължи и на факта, че все пак проучването е за американския пазар. На обратния полюс - Land Rover се откроява като най-скъпата марка за поддръжка, следвана от 4 германски премиум производители.

Като цяло Consumer Reports установява, че новите автомобили обикновено се нуждаят от много малко работа през първите няколко години на собственост, които се покриват от типичната тригодишна гаранция. Разходите за поддръжка обаче могат значително да се увеличат с остаряването на колите, особено когато става въпрос за луксозни модели.

Според резултатите средната Tesla струва само $580 за поддръжка през първите пет години и $4035 за първите 10 години, което я поставя пред Buick и Toyota. Това е далеч от съответните цифри за средния Land Rover, който струва $4250 през първите пет години и колосалните $19 250 за първите 10 години

Трябва да отбележим, че единствената Tesla, която се продава достатъчно дълго, за да влезе в продължилото десетилетие проучване, е Model S. Освен това Tesla е единствената марка в списъка, която предлага изключително електрически превозни средства, подкрепяйки теорията, че задвижваните с ДВГ модели са по-скъпи за поддръжка, което е логично, като се има предвид, че имат повече движещи се части.

От друга страна, подмяна на батерията на Tesla, струваща между $10 000 и $20 000 в зависимост от модела и извън гаранцията, лесно би могла да надхвърли потенциалните ползи в сравнение с бензиновите превозни средства и да навреди на рентабилния характер на покупката на EV.

Картината обаче не е съвсем розова за Tesla. Въпреки че Consumer Reports установи, че те са най-евтините за поддръжка, ремонтът на Tesla след сблъсък е значително по-скъп в сравнение с други електромобили и бензинови превозни средства. Това несъответствие до голяма степен се дължи на високо технологичните характеристики, недостига на резервни части и тенденцията колите на Tesla да се обявяват за „тотал щета“ при инциденти на пътя, вместо да се ремонтират.

Разходите за съответните марки за 1 година и за 10 години:

Tesla - 580 долара, 4035 долара

Buick - 900 долара, 4900 долара

Toyota - 1125 долара, 4900 долара

Lincoln - 940 долара, 5040 долара

Ford - 1100 долара, 5400 долара

Chevrolet - 1200 долара, 5550 долара

Hyundai - 1140 долара, 5640 долара

Nissan - 1300 долара, 5700 долара

Mazda - 1400 долара, 5800 долара

Honda - 1435 долара, 5835 долара

Kia - 1450 долара, 5850 долара

Dodge - 1200 долара, 6400 долара

Jeep - 1100 долара, 6400 долара

Chrysler - 1600 долара, 6500 долара

Volkswagen - 1095 долара, 6530 долара

Cadillac - 1125 долара, 6565 долара

Ram - 1470 долара, 6670 долара

Lexus - 1750 долара, 6750 долара

GMC - 1400 долара, 7200 долара

Subaru - 1700 долара, 7200 долара

Mini - 1525 долара, 7625 долара

Acura - 1800 долара, 7800 долара

Infiniti - 2150 долара, 8500 долара

Volvo - 1785 долара, 9285 долара

BMW - 1700 долара, 9500 долара

Audi - 1900 долара, 9890 долара

Mercedes - 2850 долара, 10 525 долара

Porsche - 4000 долара, 14 090 долара

Land Rover - 4250 долара, 19 250 долара

fallback
  • #11
    Колчо ( преди 6 месеца )
    Аз продължавам да твърдя че моя скромен опит от поне 15 различни автомобила и около 800хил км ме е давел до Тойота, не защото е прекрасна, а точно защото разходите ми с Тойотките, които съм имал винаги са били най-ниски. Няма перфектни коли. Всяка си има +ве и -си. Обаче определено има по-надеждни марки и такива които са много зле - прекрасни за каране автомобили, но ужасни за поддържане. Тойота/Лескус купуваш за 10+ години, БМВ, Мерцедес, итн, гледаш да се оттървеш след 3тата
  • #10
    До 7 ( преди 6 месеца )
    Аз го разбирам така - попитали са няколко хиляди човека какъв автомобил карат на колко години е и колко пари са дали за последните 12 месеца за ремонти, а след това са сметнали, че средно едногодишна toyota харчи сума хикс, двегодишна сума игрек И така до десета година , а след това се сумирали Колко са първите 5 години и колко за първите 10. Сещаш се, че е доста субективно, като всяка една стъкмистика. Ааааа, статистика де.
  • #9
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Честно казано, това с допитването на собствениците е малко мъгливо за истински резултати. Имам съседи, които си купуват автомобили, карат ги известно време и нищо не ремонтират по тях. Дори гумите им не сменят. Ако те влязат в проучването, ще покажат 0 лв. за ремонти. Ама следващия собственик ще му се разкаже играта. Пък и това показва поддръжка. Както уточняват, една катастофа за Тесла е равна на тотал щета. А за другите автомобили не. Общо-взето, за "чесане на езици" статия и за някои фенове..
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    4-ти, не бих се хваал за "консуматив" като гуми. Зависи много от стил на каране и колко караш/ Факт е, че като по тежки Е-колите може да ги износват по бъро и да са им по скъпи. Да ти кажа аз сменям гуми на 3-35к км, докато хора със абсолютно идентична кола, 5г изкараха с един и същи.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    2-ри, а това как да го разбирам: ".. В случая изследването е направено след допитване до собственици, които е трябва да посочат разходите си за цялостна поддръжка (включително смяна на масло, гуми и т.н.) и ремонти през предходните 12 месеца.." и само след изречение "..Резултатите показват, че Tesla е най-евтината марка за поддържане в продължение на 10-годишен период на собственост.."
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Това не е особено полезна информация за България. Огромна част от колите, които се продават в САЩ, не се продават в Европа. Тези, които се продават, често са с различни двигатели и оборудване. Дори да са идентични, не са сравними условията за внос и дистрибуция на части, а и цените в сервизите.Би било интересно *** да инвестира в едно такова проучване у нас. Дори най-простото - събиране на информация от сайтовете за авточасти. Но това значи пари и труд. Преписването е лесно и евтино.
  • #5
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Всяка година гуми които изкарват поне 40 000 км означава 400 хиляди километра и 80 хиляди за гуми. Колко ти е само горивото на подобен бензинов или дизелов автомобил? Колко Ще спестиш от гумите им? Колко изкарват гумите на едно BMW М3 и колко струват? Или ще сравняваме гумите на колелото с гумите на porsche 911 да се оправдаем защо не сме си купили porsche-то?
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Лъжи, Тесла сменят гуми всяка година за по над 2к което е 10 пъти повече от смяна на маслото.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Трябва да отбележим, че единствената Tesla, която се продава достатъчно дълго, за да влезе в продължилото десетилетие проучване, е Model S. " Също така трябва да се отбележи, че това бяха първите бройки на абсолютно нов производител на автомобили който няма никакъв опит и в началото имаше много детски болести за отстраняване. Включително по батерии и особено по двигатели, които по подразбиране са почти вечни. През годините автомобилите им стават все по надежни и ще имат по-малко разходи..
  • #2
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Статистиката е за 5 и 10 години, не за първите 12 месеца.
fallback
Последни