fallback

Кои са най-евтините и най-скъпите марки за поддръжка

Tesla излиза най-изгодно, ако не се брои батерията, докато Land Rover удря най-силно по джоба

Разходите за поддръжка и ремонт са основно съображение за бъдещите купувачи на автомобили, тъй като те могат значително да повлияят на техния бюджет. Ежегодното проучване на американското издание за подпомагане на потребителите Consumer Reports разкрива кои марки превозни средства излизат най-изгодно за притежание.

В случая изследването е направено след допитване до собственици, които е трябва да посочат разходите си за цялостна поддръжка (включително смяна на масло, гуми и т.н.) и ремонти през предходните 12 месеца. В сумата не се включват разходите, свързани с ремонт заради сблъсък.

Резултатите показват, че Tesla е най-евтината марка за поддържане в продължение на 10-годишен период на собственост. Важно е обаче да се отбележи, че това проучване изглежда не взема предвид потенциалните разходи за смяна на батерията, което може значително да промени тази оценка.

Американските марки доминират в списъка с най-евтини разходи за поддръжка и ремонт, осигурявайки си четири от първите пет места. До някаква степен това се дължи и на факта, че все пак проучването е за американския пазар. На обратния полюс - Land Rover се откроява като най-скъпата марка за поддръжка, следвана от 4 германски премиум производители.

Като цяло Consumer Reports установява, че новите автомобили обикновено се нуждаят от много малко работа през първите няколко години на собственост, които се покриват от типичната тригодишна гаранция. Разходите за поддръжка обаче могат значително да се увеличат с остаряването на колите, особено когато става въпрос за луксозни модели.

Според резултатите средната Tesla струва само $580 за поддръжка през първите пет години и $4035 за първите 10 години, което я поставя пред Buick и Toyota. Това е далеч от съответните цифри за средния Land Rover, който струва $4250 през първите пет години и колосалните $19 250 за първите 10 години

Трябва да отбележим, че единствената Tesla, която се продава достатъчно дълго, за да влезе в продължилото десетилетие проучване, е Model S. Освен това Tesla е единствената марка в списъка, която предлага изключително електрически превозни средства, подкрепяйки теорията, че задвижваните с ДВГ модели са по-скъпи за поддръжка, което е логично, като се има предвид, че имат повече движещи се части.

От друга страна, подмяна на батерията на Tesla, струваща между $10 000 и $20 000 в зависимост от модела и извън гаранцията, лесно би могла да надхвърли потенциалните ползи в сравнение с бензиновите превозни средства и да навреди на рентабилния характер на покупката на EV.

Картината обаче не е съвсем розова за Tesla. Въпреки че Consumer Reports установи, че те са най-евтините за поддръжка, ремонтът на Tesla след сблъсък е значително по-скъп в сравнение с други електромобили и бензинови превозни средства. Това несъответствие до голяма степен се дължи на високо технологичните характеристики, недостига на резервни части и тенденцията колите на Tesla да се обявяват за „тотал щета“ при инциденти на пътя, вместо да се ремонтират.

Разходите за съответните марки за 1 година и за 10 години:

Tesla - 580 долара, 4035 долара

Buick - 900 долара, 4900 долара

Toyota - 1125 долара, 4900 долара

Lincoln - 940 долара, 5040 долара

Ford - 1100 долара, 5400 долара

Chevrolet - 1200 долара, 5550 долара

Hyundai - 1140 долара, 5640 долара

Nissan - 1300 долара, 5700 долара

Mazda - 1400 долара, 5800 долара

Honda - 1435 долара, 5835 долара

Kia - 1450 долара, 5850 долара

Dodge - 1200 долара, 6400 долара

Jeep - 1100 долара, 6400 долара

Chrysler - 1600 долара, 6500 долара

Volkswagen - 1095 долара, 6530 долара

Cadillac - 1125 долара, 6565 долара

Ram - 1470 долара, 6670 долара

Lexus - 1750 долара, 6750 долара

GMC - 1400 долара, 7200 долара

Subaru - 1700 долара, 7200 долара

Mini - 1525 долара, 7625 долара

Acura - 1800 долара, 7800 долара

Infiniti - 2150 долара, 8500 долара

Volvo - 1785 долара, 9285 долара

BMW - 1700 долара, 9500 долара

Audi - 1900 долара, 9890 долара

Mercedes - 2850 долара, 10 525 долара

Porsche - 4000 долара, 14 090 долара

Land Rover - 4250 долара, 19 250 долара

fallback
  • #41
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Не знам ама имам познат, на когото едната тесла имаше проблем с управлението на батерията, а на втората се повреди единият ел. двигател - общо 3 месеца в сервиза. Затова който иска да кара тесла, съветът е да си вземе поне две!
  • #40
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    А какво става с теслата като
  • #39
    Тео ( преди 7 месеца )
    За мен тази публикация е силно тенденциозна и непретенциозна боза
  • #38
    НУРС ( преди 7 месеца )
    Баща ми имаше Трабант, Жигула, Лада и накрая Волво и и казваше, че по рудките *** му изгнили ръкавите постояно да прави нещо по тях а с Трабанта нямал проблеми и накрая казваше, че с Волвото се родих. Аз лично обичам красиви и елегантни коли и жени и не понасям кичозните и грозни корейски или японски коли и не ме интересува колко им излиза подръжката! Тска, че всяка жаба да си знае гьола! За баща ми най добрите коли са Волво и Трабант и неще да чуе за други на Бай Колю най му харесва талига.
  • #37
    Тойота ( преди 7 месеца )
    Голям проблем за електричките също е цената на застраховката!!! В УК застраховката на Теслите е супер висока, защото много често при лек удар ремонта струва изключително много и застрахователните компании отписват колата напълно
  • #36
    До 35 ( преди 7 месеца )
    Понеже съм фен на Тойота хибрид, повечето от изброените евентуално проблеми неща при техните хибриди липсват- нямат турбо, ДПФ, стартер, Ремъци(веригата кара по 500хил км), няма съединител, маховик, eCVTто е супер здраво, климатиците са много по-надеждни, защото работят на постоянен ток, а не на различни обороти от динамото, итн....това е една от причините да са толкова надеждни и ниски за поддръжка Тойотите
  • #35
    До 34 ( преди 7 месеца )
    Не означава това! Чети малко по-внимателно "Според резултатите средната Tesla струва само $580 за поддръжка през първите пет години и $4035 за първите 10 години" дори само за обслужване без ремонти, за 5 години ще дадеш 2500 лв срещу 580 долара за Тесла. А като дойде време за ангренажен ремък, водни помпи и други дребни нещица? Да не говорим за по-голям разход като турбо, EGR и т.н. за LED фаровете, които обикновено са причината за повечето разходи през последните години на теслата да говорим
  • #34
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 7,че аз за последната година по колата съм похарчил 500 лева обслужване във фирменият сервиз на марката ,като в цената влизат две тубички по 250 мл. концентрат за лятна течност и две туби зимна течност продукт от магазина на марката,защото е качествен и мие през зимата страхотно и икономично.това означава,че за една година моят автомобил е по-евтин от Тислътъ.
  • #33
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не съм чувал да сме щат на кравраника,така,че не ни дреме за краварския пазар.Статията е излишна за Джейропа или може би е толерастна към креверника отвъд големия гьол.
  • #32
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От любопитство погледнах и масово хората говорят за 35-45 хил км пробег при тесла.
fallback
Последни