fallback

Кои са най-евтините и най-скъпите марки за поддръжка

Tesla излиза най-изгодно, ако не се брои батерията, докато Land Rover удря най-силно по джоба

Разходите за поддръжка и ремонт са основно съображение за бъдещите купувачи на автомобили, тъй като те могат значително да повлияят на техния бюджет. Ежегодното проучване на американското издание за подпомагане на потребителите Consumer Reports разкрива кои марки превозни средства излизат най-изгодно за притежание.

В случая изследването е направено след допитване до собственици, които е трябва да посочат разходите си за цялостна поддръжка (включително смяна на масло, гуми и т.н.) и ремонти през предходните 12 месеца. В сумата не се включват разходите, свързани с ремонт заради сблъсък.

Резултатите показват, че Tesla е най-евтината марка за поддържане в продължение на 10-годишен период на собственост. Важно е обаче да се отбележи, че това проучване изглежда не взема предвид потенциалните разходи за смяна на батерията, което може значително да промени тази оценка.

Американските марки доминират в списъка с най-евтини разходи за поддръжка и ремонт, осигурявайки си четири от първите пет места. До някаква степен това се дължи и на факта, че все пак проучването е за американския пазар. На обратния полюс - Land Rover се откроява като най-скъпата марка за поддръжка, следвана от 4 германски премиум производители.

Като цяло Consumer Reports установява, че новите автомобили обикновено се нуждаят от много малко работа през първите няколко години на собственост, които се покриват от типичната тригодишна гаранция. Разходите за поддръжка обаче могат значително да се увеличат с остаряването на колите, особено когато става въпрос за луксозни модели.

Според резултатите средната Tesla струва само $580 за поддръжка през първите пет години и $4035 за първите 10 години, което я поставя пред Buick и Toyota. Това е далеч от съответните цифри за средния Land Rover, който струва $4250 през първите пет години и колосалните $19 250 за първите 10 години

Трябва да отбележим, че единствената Tesla, която се продава достатъчно дълго, за да влезе в продължилото десетилетие проучване, е Model S. Освен това Tesla е единствената марка в списъка, която предлага изключително електрически превозни средства, подкрепяйки теорията, че задвижваните с ДВГ модели са по-скъпи за поддръжка, което е логично, като се има предвид, че имат повече движещи се части.

От друга страна, подмяна на батерията на Tesla, струваща между $10 000 и $20 000 в зависимост от модела и извън гаранцията, лесно би могла да надхвърли потенциалните ползи в сравнение с бензиновите превозни средства и да навреди на рентабилния характер на покупката на EV.

Картината обаче не е съвсем розова за Tesla. Въпреки че Consumer Reports установи, че те са най-евтините за поддръжка, ремонтът на Tesla след сблъсък е значително по-скъп в сравнение с други електромобили и бензинови превозни средства. Това несъответствие до голяма степен се дължи на високо технологичните характеристики, недостига на резервни части и тенденцията колите на Tesla да се обявяват за „тотал щета“ при инциденти на пътя, вместо да се ремонтират.

Разходите за съответните марки за 1 година и за 10 години:

Tesla - 580 долара, 4035 долара

Buick - 900 долара, 4900 долара

Toyota - 1125 долара, 4900 долара

Lincoln - 940 долара, 5040 долара

Ford - 1100 долара, 5400 долара

Chevrolet - 1200 долара, 5550 долара

Hyundai - 1140 долара, 5640 долара

Nissan - 1300 долара, 5700 долара

Mazda - 1400 долара, 5800 долара

Honda - 1435 долара, 5835 долара

Kia - 1450 долара, 5850 долара

Dodge - 1200 долара, 6400 долара

Jeep - 1100 долара, 6400 долара

Chrysler - 1600 долара, 6500 долара

Volkswagen - 1095 долара, 6530 долара

Cadillac - 1125 долара, 6565 долара

Ram - 1470 долара, 6670 долара

Lexus - 1750 долара, 6750 долара

GMC - 1400 долара, 7200 долара

Subaru - 1700 долара, 7200 долара

Mini - 1525 долара, 7625 долара

Acura - 1800 долара, 7800 долара

Infiniti - 2150 долара, 8500 долара

Volvo - 1785 долара, 9285 долара

BMW - 1700 долара, 9500 долара

Audi - 1900 долара, 9890 долара

Mercedes - 2850 долара, 10 525 долара

Porsche - 4000 долара, 14 090 долара

Land Rover - 4250 долара, 19 250 долара

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Задните гуми са на около 60 хил км и още има хляб в тях предните на 30 хил и най вероятно ще изкарат 50, като имаш в предвид че са сравнително меки, а не "еко-saver"
  • #30
    ARKUSA ( преди 6 месеца )
    Майко. Каква лъжа само. Ако знаете само на колко се сменят гумите на Тесла и става ясно че нищо не е така както казват. На 7-8000 км се сменят гуми. А новите са около 2400 лева . За какво повече да говорим.
  • #29
    Колчо ( преди 6 месеца )
    Както БМВ имат безспорна репутация произвеждащи "шофьорски", може би най готините за каране коли, Мерцедес имат репутация с луксозните си коли, Тойота имат репутация за здравите си коли. Потърсете в Youtube "Should you buy a Toyota hybrid in 2024" на The car care nut. Ако разбирате английски може да научите нещо интересно
  • #28
    Колчо ( преди 6 месеца )
    Репутация!!!! Това е думата. Репутация!!! Тойота имат Репутация на марка произвеждаща автомобили които карат 10+ години без проблем. Та когато купуваш Тойота не купуваш проста кола, а купуваш репутацията на Тойота с колата
  • #27
    Колчо ( преди 6 месеца )
    Защо мислите така? Не са перфектни, имат си дребни неща които биха могли да бъдат по-добри, но какъв е вашия опит с Тойота произведени през последните 2-3 години? Защо мислите че няма да издържат 10+ години?
  • #26
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Искам да попитам как така на моето твърдение че през последните две-три години toyota произвеждат некачествени и ненадежни автомобили вие ми говорите за собствен 10-годишен опит? Няма как някой да има такъв опит и всякакви дискусии по темата са абсолютно безсмислени. Дали това са клевети срещу toyota от недоброжелатели или е реалност ще разберем след 10 години. Дотогава кой каквото и да каже, ще е абсолютно безсмислено.
  • #25
    Колчо до 22ри ( преди 6 месеца )
    Вместо да опитвате да сте много умен, а всъщност пишете пълни безсмислици, дайте да водим няква дискусия. Няма смисъл да се обиждаме за това че имаме различни мнения, още повече да си говорим за сетивата ни !!! Аз ще уважа всяко едно мнение и никога не бих обидил някой за това, че то е различно от моето. Какъв е опита ви? Защо мислите че Тойота не са качествени? Каква кола карате, защо.... Ако един ден започнем да се уважаваме един друг, ще сме много як народ - ама многото п.остотия не помага
  • #24
    До 22 ( преди 6 месеца )
    Поредното глупаво преположение, без да имате представа.....Да, колата ми е на 2 години, но това е първата чисто нова кола която притежавам, защото вече мога да си го позволя. Това не означава че винаги съм карал нови коли. Имал съм 2 Тойоти преди над 10 годишни и 2те са били невероятно здрави коли с много ниски разходи за поддръжка. Мислете малко преди да пишете - може би питайте първо. Вашия опит какъв е? Каква кола карате, защо, какви проблеми сте имали, итн.....
  • #23
    До Колчо ( преди 6 месеца )
    Това което аз съм видял от Тесла за последните 14 години от 2012 година не съм спрял да го споделям и повтарям - Това е един от най-некачествените автомобили на пазара с най-много "фабрични дефекти". Огромна изненада е, ако при получаване на автомобила не можете да откриете поне 10 забележки, които да опишете и да си запишете час в сервиза още преди да сте подписали документите за получаване на чисто нов автомобил Тесла. Това е прецедент в цялата автомобилна история. Факт!
  • #22
    До Колчо ( преди 6 месеца )
    Чувал съм че когато изгубиш някоя сетиво, се изострят останалите сетива. Радвам се че успявате да видите 10-годишния си опит с автомобил купен през 2022 година и да го споделите с нас. Бихте ли казали до 2032 година колко ви бяха разходите за да сравним със статията. Също така да видим дали твърденията за влошеното качество на toyota през последните години е просто клевета или е вярно. Колко километра е навъртяхте за последните 10 години с двегодишния автомобил? Нищо лично. Но говорите за 10-год
fallback
Последни