fallback

Китайски марки с нов подход, за да избегнат митата в ЕС

Поне 5 от големите производители ще отворят заводи на Стария континент

Китайските автомобилни производители реагираха на плановете на ЕС да увеличи сегашните 10-процентови вносни мита за техните превозни средства, доставяни на Стария континент. За да ги избегнат, като и за да увеличат присъствието си в Европа, някои от водещите компании от Китай започват изграждането на свои заводи за производство на автомобили. Ето какви са плановете на китайските марки.

BYD

Големият съперник на Tesla при електромобилите си е поставил за цел да започне производство в нов завод за леки автомобили в Унгария преди 2026 г. Това е част от плана за достигане на 5% дял от продажбите на електрически автомобили в ЕС. Фабриката ще има годишен капацитет от 150 000 единици, който може да бъде удвоен до 300 000.

CHERY

Chery обяви, че ще произвежда автомобили от своята марка Omoda в бившата фабрика на Nissan в Барселона. Производството е планирано да започне тази година. Компанията планира да произвежда 150 000 автомобила годишно до 2029 г. в съвместно предприятие с испанската компания EV Motors.

Освен това се съобщава, че Chery преговаря с италианското правителство за откриване на втори завод в Европа. Правителството предложи на Chery съществуващи неизползвани заводи като потенциални производствени обекти и място на зелено в Южна Италия, където може да бъде построена нова фабрика.

DONGFENG

Dongfeng Motor преговаря с италианското правителство за откриване на завод за производство на повече от 100 000 автомобила годишно. Правителството планира да предложи на Dongfeng някои опции за производствени обекти, съобщи представител на китайската марка, цитиран от Reuters.

LEAPMOTOR

Компанията разглежда варианти за производство на своите автомобили в един от европейските заводи на Stellantis, който всъщност притежава 21% от Leapmotor. Производството на електрически миниавтомобил T03 на китайската марка може да стартира още това лято във фабриката на Stellantis в Тихи (Полша).

Едновременно с това Stellantis също така обмисля сглобяването на до 150 000 електромобила Leapmotor годишно в своя завод Mirafiori в Торино.

MG

Марката MG, която е собственост на концерна SAIC заяви, че ще вземе решение относно европейското производство в рамките на две до три години и ще избере местоположение въз основа на разходите за енергия и труд. Една от опциите е Великобритания, тъй като тя е най-големият пазар на MG в региона.

SAIC притежава част от фабричния комплекс в Лонгбридж (Англия), който преди това е принадлежал на MG Rover, въпреки че монтажните площи са били продадени за жилища през 2021 г. MG е най-продаваният китайски автомобилен производител в Европа с обем от 231 684 автомобила миналата година, според агенцията са изследване на пазара Dataforce.

fallback
  • #2
    РУК ( преди 6 месеца )
    Испания и Италия са държави от които и сега европейските производители се изтеглят заради скъпата работна ръка.И този подход на китайците прилича доста на внасянето на хиляди коли по пристанищата,без никой да ги иска.Китайче Made in Italy ще струва колкото Алфа Ромео Made in Italy.А играта с митата може да се прилага за всяка част,не само за цял автомобил.И тук вече няма да ги има помощите на другаря Си.Дали ще си купя китайче на цената на европейска кола - НЕ!
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Лошо няма,, нали за това са вносните мита . Пък и по този начин ще се спестят емисии СО от водния транспорт
fallback
Последни