IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски марки с нов подход, за да избегнат митата в ЕС

Поне 5 от големите производители ще отворят заводи на Стария континент

Китайските автомобилни производители реагираха на плановете на ЕС да увеличи сегашните 10-процентови вносни мита за техните превозни средства, доставяни на Стария континент. За да ги избегнат, като и за да увеличат присъствието си в Европа, някои от водещите компании от Китай започват изграждането на свои заводи за производство на автомобили. Ето какви са плановете на китайските марки.


BYD


BYD

Големият съперник на Tesla при електромобилите си е поставил за цел да започне производство в нов завод за леки автомобили в Унгария преди 2026 г. Това е част от плана за достигане на 5% дял от продажбите на електрически автомобили в ЕС. Фабриката ще има годишен капацитет от 150 000 единици, който може да бъде удвоен до 300 000.

CHERY

Chery обяви, че ще произвежда автомобили от своята марка Omoda в бившата фабрика на Nissan в Барселона. Производството е планирано да започне тази година. Компанията планира да произвежда 150 000 автомобила годишно до 2029 г. в съвместно предприятие с испанската компания EV Motors.

Освен това се съобщава, че Chery преговаря с италианското правителство за откриване на втори завод в Европа. Правителството предложи на Chery съществуващи неизползвани заводи като потенциални производствени обекти и място на зелено в Южна Италия, където може да бъде построена нова фабрика.

DONGFENG

Dongfeng Motor преговаря с италианското правителство за откриване на завод за производство на повече от 100 000 автомобила годишно. Правителството планира да предложи на Dongfeng някои опции за производствени обекти, съобщи представител на китайската марка, цитиран от Reuters.

LEAPMOTOR

Компанията разглежда варианти за производство на своите автомобили в един от европейските заводи на Stellantis, който всъщност притежава 21% от Leapmotor. Производството на електрически миниавтомобил T03 на китайската марка може да стартира още това лято във фабриката на Stellantis в Тихи (Полша).

Едновременно с това Stellantis също така обмисля сглобяването на до 150 000 електромобила Leapmotor годишно в своя завод Mirafiori в Торино.

MG

Марката MG, която е собственост на концерна SAIC заяви, че ще вземе решение относно европейското производство в рамките на две до три години и ще избере местоположение въз основа на разходите за енергия и труд. Една от опциите е Великобритания, тъй като тя е най-големият пазар на MG в региона.

SAIC притежава част от фабричния комплекс в Лонгбридж (Англия), който преди това е принадлежал на MG Rover, въпреки че монтажните площи са били продадени за жилища през 2021 г. MG е най-продаваният китайски автомобилен производител в Европа с обем от 231 684 автомобила миналата година, според агенцията са изследване на пазара Dataforce.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    не ми е известен случай в който дилъри на автомобили да ви отвличат и да ви принуждават да им платите за продукт който вие не желаете да притежавате така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Аз не мисля,че ще има истинско производство. Ще е само сглобка. Този мач ввче е игран. За цялостно производство, няма да им излезе сметката
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 2 седмици )
    Блажени се верующите! Ако обложат китайските батерии с мита, то тези мита ще важат и за внесените от европейските производители батерии. Китай така или иначе произвежда 80% от батериите в света. Също така произвеждат и 90% от фотоволтаиците в света. Батерии и фотоволтаици е равно на евтина енергия. Ако не падаш от Марс би трябвало да знаеш, че отдавна китайците произвеждат евтини стоки заради огромната автоматизация, а не евтин труд. Много по-бързо внедряват новите технологии за производство.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Нали точно това повтарям всеки път когато защитниците на европейските марки за говорят за наказателни мита срещу китайците. Китайците са рационален народ и най-лесния начин е да купят още няколко автомобилни марки освен volvo барабар със заводите и работниците и да си произвеждат на воля " европейски автомобили с Европейски марки", като печалбите отиват към Китай.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Толкова е нов подходът, че е същият като подходът на европейците и азиатците към американския пазар откъм 70-те години насетне, т.е. прилагат го вече около 50 години.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Когато колите им започнат да се правят в Европа от свободни хора, не от роби, ценовото им предимство ще се стопи. А те друго нямат. Никой няма да си купи китайски таралясник за същата цена, за която си купува нормална кола.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 седмици )
    До 4.Няма ли нещо за напълняване,че съм много кльощава? Моят чекист митбъстъра електрика харесва по закръглени като Деми Роуз.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Киа и Хюндай произвеждат в Словакия. Та за това нямат мита. До скоро и от Япония имаше не малки мита, но се работеше да отпаднат.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До РУК ( преди 2 седмици )
    Да те попитам Като собственик.Не смяташ ли че тези мита трябва да бъдат прилагани и към корейските производители? Ако отговорът е не би ли обяснил защо и каква е разликата между Корея и Китай?
  • #3
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 2 седмици )
    Автотранспорта е отживелица