IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски автомобили заливат и Бразилия

За да противодействат на инвазията, местните власти въвеждат вносни мита

Китайските производители на автомобили активно превземат международните пазари, като един от приоритетните сред тях е този в Бразилия. Там популярността на евтините хибриди и електрически автомобили, доставени от Китай расте, като лидерската позиция вече е на концерна BYD, който изпревари Toyota три пъти.


Китайски коли


През първото тримесечие на 2024 г. вносът на автомобили в Бразилия се е увеличил с 46% до 1,5 милиарда долара. Приблизително 40% от вноса е направен от китайски производители, като общият обем се е увеличил 5,5 пъти само за година. Лидер по продажби е BYD с 15 000 електрифицирани автомобила. За сравнение Toyota е продала около 5000 коли.

За да спрат китайската инвазия, властите в Бразилия обмислят въвеждането на мерки. Досега електрическите автомобили бяха освободени от вносни мита, но от януари 2024 г. бразилското правителство въведе данък от 10%. От юли той ще се увеличи до 18%, а до юли 2026 г. ще достигне 35%.

По същия начин са въведени мита върху вноса на хибридни автомобили. От януари вносителите трябва да плащат 15% от цената. До юли процентът ще се увеличи до 25%, а след още две години - до 35%. Правителството се надява по този начин да намали вноса от Китай и да насърчи производителите да отворят фабрики в страната.

BYD вече изгражда своя завод в Бразилия, като конвейерите трябва да започнат да работят в началото на 2025 г. В предприятието ще се сглобяват електрически хечбеци BYD Dolphin, както и кросоувърите Song Plus и Yuan Plus. Заводът ще може да произвежда 150 000 автомобила годишно, съобщава агенция Reuters.


0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 3 седмици )
    "Лидер по продажби е BYD с 15 000 електрифицирани автомобила. За сравнение Toyota е продала около 5000 коли."Toyota не разчиташе ли на тези пазари за да продължи да произвежда хибриди и автомобили с ДВГ, за да не продава електромобили? Тези вносни мита дали няма да се отразят и на вноса на toyota?