fallback

Заради електромобилите токът за бита щял да поевтинее

Електрическите превозни средства ще спестят милиарди на потребителите

Ново проучване показва, че шофьорите на електрически превозни средства спестяват милиарди долари от месечните сметки за електричество, не само на самите себе си, а на всички. Скорошен доклад на група, наречена Synapse Energy Economics, показва, че като цяло за периода 2011 - 2021 година, ползвателите на EV са осигурили на ел. дружествата повече от 3 милиарда долара нетни приходи.

Бързият растеж на приемането на електромобили повдига въпроси за това как те влияят върху тарифите за електроенергия, плащани от всички домакинства, включително тези, които не притежават коли на ток. За да отговори на този въпрос, Synapse сравнява приходите на електрокомпаниите.

Резултатите показват, че от 2011 година електрическите превозни средства генерират много повече приходи за обслужващите компании, отколкото разходи. Така, според експертите, електрическите автомобили вече са помогнали за замразяването или дори понижаването на цените на електроенергията в някои градове.

Твърденията на специалистите са, че този натиск върху тарифите за комунални услуги само ще се увеличава, тъй като все повече електромобили излизат на пътя и повече евтина възобновяема енергия навлиза в мрежата. Нетният ефект е, че цената на електроенергията ще намалее за всички, докато електромобилите подобряват качеството на въздуха и намаляват респираторните заболявания сред децата, възрастните хора и други уязвими групи от населението.

fallback
  • #52
    До РУК ( преди 6 месеца )
    Очевидно се заяждаш! Посочи ми грешката ако можеш и ако има такава? Тази година цената на тока в Германия и в България ще се вдигне или ще падне за крайния потребител? Броя на електромобилите Ще се вдигне или ще падне? Аз вече няколко пъти отговорих на тези въпроси и попитах за твоя отговор. Такъв не получих Но за сметка на това продължаваш да коментираш личности. Какво е твоето мнение по темата? Ще споделиш ли накрая? Твоето мнение е " ти нищо няма да разбереш дори да ти обясня, затова мълча"
  • #51
    Гост ( преди 6 месеца )
    Бъстъра твърди че Тесла има ръст на производството и продажбите от началото на 2024 година.Защо тогава Тесла съкращава 20% от работниците си?
  • #50
    РУК ( преди 6 месеца )
    Заглавие на статията "Заради електромобилите токът за бита щял да поевтинее", бъстъра не спира да говори за преносни такси и падане на разходите на ЕРПта и преносни оператори.Обясняваш му,че падането на разходите за една стока,не води автоматично да падане цената за КРАЙНИЯ ПОТРЕБИТЕЛ,даваш му нагледни примери с държави със свободен енергиен пазар и много EV по пътищара,той зациклил на преносни такси и на обиди към всички които не се кланят на марксиската му теория.Агнешкото ке падне за Великден
  • #49
    Защо пада цената ( преди 6 месеца )
    Годишните разходи за електропреносната система са приблизително еднакви всяка година. Ако направим аналогия с чистачката на входа, която иска една и съща сума за почистване на входа, то колкото са повече обитаемите апартаменти във входа, толкова по-малка ще става таксата за живущите, въпреки, че чистачката им взима същата сума за почистване на входа.
  • #48
    От любопитство отвор ( преди 6 месеца )
    Колко да е актуална информацията? Соларна фотоволтаична централа 30KW36,860.00лв. БЕЗ ДДСКакви за преференциалните цени за изкупуване на електроенергия ?5 -:- 30kW 0.20874 лв/kWh без ДДСКолко произвежда една електроцентрала ?Една фотоволтаична система от 5kW инсталирана мощност ще произведе за 1 година около 7MWh. Система от 15kW инсталирана мощност ще произведе за 1 година около 21MWh. Система от 30kW инсталирана мощност ще произведе за 1 година около 42MWh.
  • #47
    До 45 ( преди 6 месеца )
    Докато има балъци които да плащат по 40 000 лв за нещо което струва 20 000 ще има и тарикати ако искаш мога да те инсталирам още 30 kW за 50 000 лв само с 20 000 лв за монтаж. Гарантирам ти че ще станеш милиардер за три седмици. Централата е много модерна и произвежда колкото три ядрени централи. Гарантирано! Даже за Норвегия можеш да изнасяш че слушам там бил много скъп тока. Къщата разбрахме че скоро ще ходи на ЧСИ, кажи какво друго имущество имаш, за да осъществим сделката?
  • #46
    До 43 ( преди 6 месеца )
    Вече направих сметките - ако в България в момента електромобилите зареждат с 2000 мегавата мощност, допълнителните приходи ще са около 120 000 лв на час - милион на ден без да се пипне нищо по инфраструктурата, защото това е смешна мощност и инвестициите вече са направени. Също така вече са изградени бързи зарядни станции през по-малко от 40 км ако не си разбрал и това не е сринало електропреносната инфраструктура. Бяха изградени за по-малко от две години.
  • #45
    Фотоволтаик ( преди 6 месеца )
    pvsolars.net 29960 лв без ДДС. solar.vns-bg.com 36860 лв без ДДС.
  • #44
    До РУК ( преди 6 месеца )
    А ти схвана ли, че цената за такса пренос НАМАЛЯ миналата година заради ПОВИШЕНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ, а според мен тази година ще се ВДИГНЕ заради НАМАЛЕНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ? Както виждаш електромобилите нямат никаква връзка до тук за България. Сега остава да направим и логическата връзка. Електромобилите вдигат или намаляват ПОТРЕБЛЕНИЕТО на ток? Според мен го вдигат и изводите от статията са верни. С коя част от моята логика не си съгласен? Бъди конкретен без да намесваш личностни характеристики?
  • #43
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Стотици хиляди нови трансформатори и съпътстваща инфраструктура трябва да се изградят само в Европа за да обезпечат нужните зарядни и да ги има и на всеки 40км както искат от Европейската комисия, кой ще ги плаща и за колко време, че ще паднат цените? Наскоро имаше статия, че в много държави вече се чака по 2-3 години за поставяне на нов трансформатор. Това ценообразуване за нищо го нямате, големи експерти тук
fallback
Последни