IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите преминаха повратната си точка в 31 държави

Сред тях е и България, където продажбите им надхвърлиха 5% в края на миналата година

Подобно на цветните телевизори през 50-те и 60-те години на миналия век, смартфоните от 2010 г. нататък и толкова много други технологии, появили се в миналото, електрическият автомобил също има своята повратна точка. Тя е 5% пазарен дял - праг, който представлява масовото им приемане. След неговото достигане индустриалните/логистични проблеми и потребителският скептицизъм започват да отстъпват, за да направят път на новото.


електромобили


Експертите оприличават тази промяна на курса на S-образна крива - продажбите на продукта се развиват бавно след пускането на пазара и след това се ускоряват, докато първоначалните разходи спаднат и продуктът стане масов. За акумулаторните автомобили това вече се случва в 31 страни.

Анализът на продажбите е дело на експертите от Bloomberg, които базират прогнозите си на данни за края на 2023 г. Той показва, че в списъка са се появили още 12 държави в сравнение с предишното изследване от преди година.


електромобили


България също попада в списъка - на 29-о място, след като през последното тримесечие на 2023 г. у нас са продадени 551 нови електромобила. Това означава пазарен дял от 5,8%, като по този показател задминаваме Италия (5,4% пазарен дял) и Гърция (5,3%). Лидер в класирането, напълно очаквано, е Норвегия (79,6%), където през последното тримесечие на 2023 г. са продадени 25 028 нови електромобила.

Експертите посочват, че след като достигнат критичната точка, регистрациите на нови електромобили се увеличават бързо, като пазарният им дял нараства от 5% на 25% за по-малко от четири години. В случая, разбира се, се взимат предвид всички спирания и забавяния на производството, причинени от икономически рецесии, прекъсвания на веригата за доставки по политически причини, както и фалитите на компании. Настоящите прогнози сочат, че напълно електрическите автомобили ще заемат 22% от световния пазар през 2024 г.


0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    промиване на глави ( преди 3 седмици )
    На кого е нужно всеки да си има кола ? - само на индустрията. Около дома за 7г. не остана никакво място от коли. Като завали сняг се вижда, че около
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    повратна точка от 500 автомобила продадени е най-малката абсолютна стойност от таблицата и за България нищо не означава. Винаги ще си има тези дето тичат пред майка си да си купят най-новото, но от тук натам е въпрос на изгода за повечето. Ако не ти дава удобство и/или смислено спестяване няма да го бъде (поне по тия ширини).
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 17 ( преди 3 седмици )
    А ми нещо такова се получава.Все пак Ролса струва милио самолетоа 20-30млн
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Срив и спад ( преди 3 седмици )
    "регистрациите на нови електромобили се увеличават бързо, като пазарният им дял нараства от 5% на 25% за по-малко от четири години.....Настоящите прогнози сочат, че напълно електрическите автомобили ще заемат 22% от световния пазар през 2024 г." А Тойота прогнозира спад, а нейните кресливи адреналинки злобеят като повтарят тези мантри и ВЯРВАТ, че НИКОГА електрическите автомобили няма да прехвърлят 30% пазарен дял.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Значи хората с Ролс-Ройси са бедни, защото е кола, а не самолет?
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До по-долния ( преди 3 седмици )
    Се льо така или иначе съм почнал да се заяждам с тебе бездарник кажи къде е тая теслЪ щото такава батерия няма, нема и да има.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Нищо не казваш ***.Га биеш самолет с кола тогава говори на тебе гърция май ри е максимума ***.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 3 седмици )
    При 350 киловата мощност, зареждането е само 2 пъти по-бавно и около 20 пъти по-евтино от водорода. Богатите са богати защото не са глупави и си правят сметката.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Не глу пако богатия ще си джитка с бизнесджета до гърция на водород а ти ръ пака ще зареждаш на зарядната
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Той ти го каза - натрият ще е за бедните и необразованите като теб. В бъдеще беден ще означава който виси по зарядните станции. Успял ще означава който отива до Гърция с една батерия и му остава ток да пробва различни плажове всеки ден, а за на обратно - 15 мин зареждане на 350 кВт зарядна.