fallback

Заради електромобилите токът за бита щял да поевтинее

Електрическите превозни средства ще спестят милиарди на потребителите

Ново проучване показва, че шофьорите на електрически превозни средства спестяват милиарди долари от месечните сметки за електричество, не само на самите себе си, а на всички. Скорошен доклад на група, наречена Synapse Energy Economics, показва, че като цяло за периода 2011 - 2021 година, ползвателите на EV са осигурили на ел. дружествата повече от 3 милиарда долара нетни приходи.

Бързият растеж на приемането на електромобили повдига въпроси за това как те влияят върху тарифите за електроенергия, плащани от всички домакинства, включително тези, които не притежават коли на ток. За да отговори на този въпрос, Synapse сравнява приходите на електрокомпаниите.

Резултатите показват, че от 2011 година електрическите превозни средства генерират много повече приходи за обслужващите компании, отколкото разходи. Така, според експертите, електрическите автомобили вече са помогнали за замразяването или дори понижаването на цените на електроенергията в някои градове.

Твърденията на специалистите са, че този натиск върху тарифите за комунални услуги само ще се увеличава, тъй като все повече електромобили излизат на пътя и повече евтина възобновяема енергия навлиза в мрежата. Нетният ефект е, че цената на електроенергията ще намалее за всички, докато електромобилите подобряват качеството на въздуха и намаляват респираторните заболявания сред децата, възрастните хора и други уязвими групи от населението.

fallback
  • #72
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    До 66.МитичкЕ,то хубаво ама като нямаш електромобил?
  • #71
    анонимен ( преди 7 месеца )
    МитЕ,пак не позна за ръст на Тесла през първото тримесечие.
  • #70
    анонимен ( преди 7 месеца )
    МитЕ, честито за булката!Кога ще черпиш?
  • #69
    До 67 ( преди 7 месеца )
    Пълни глупости. От 2017 година няма преференциални цени за фотоволтиците. Всички фотоволтаични централи които се изграждат в момента и създават излишъци продават на борсови цени. Желаещите да изграждат още гигавати централи също ще продават на борсови цени, а те за всеки час са еднакви за цяла Европа и всички производители продават на тях. Единствено са привилегировани въглищните централи, на които плащаме тока по 35 стотинки за киловатчас без ДДС и ще продължим до юли месец по закон.
  • #68
    анонимен ( преди 7 месеца )
    " Адам Смит се смее от гроба,това противоречи на икономическите закони за предлагане, търсене и цени." - Адъм Смит не се изучва от 50 години и феновете му са само анрхокапиталисти ...
  • #67
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 66 - Еот какво е положението. Даваме по 25 стотинки на киловат на панелкаджиите, изнасяме го на загуба за на, а вечерта внасяма по-скъп ток, само и само да държим ТЕЦ на 10-15%, че да казваме, че цената е висока. Ама като бешре преди година и половина на 90% от капацитета си, цента гонеше АЕЦ и излезе с почти 2 млрд лева печалби ... като плати ВСИЧКИТЕ си задължения. Цялата схема е да се фалира и ограби. Кремиковци 2.0.
  • #66
    Бърза проверка ( преди 7 месеца )
    Ето как е положението и в края на деня : АЕЦ 38,47%2068.09Кондензационни ТЕЦ 8,42%452.86Топлофикационни ТЕЦ 3,61%194.25Заводски ТЕЦ 2,49%133.96ВЕЦ 1,65%88.55Малки ВЕЦ 3,51%188.49ВяЕЦ 5,00%268.55ФЕЦ 36,44%1959.04Био ЕЦ 0,41%22.16Товар на РБ3697.86Положението е почти същото. Пак имаме около 2000 MW излишък който изнасяме вместо да ползваме. Това биха били заредени 10 милиона км. за всеки час само от излишъка. Това е равностойността на 600 000 литра гориво за час
  • #65
    До 64 ( преди 7 месеца )
    А как смяташ дали е вярно твърдението? Доказателството е дадено още сутринта в първия ми коментар по темата #8 . Цитирам "Колко щяха да печелят ДОПЪЛНИТЕЛНО, ако сега зареждаха 2000 MW електромобили" по-късно съм дал и отговора - допълнителни 120 000 лв на час и около милион на ден. Без да се пипа абсолютно нищо по системата. Да не говорим какви чудеса могат да се постигнат с милион инвестиции на ден, всеки ден Само където ги няма електромобилите които да зареждат и да намалят мрежовите такси.
  • #64
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За да е вярно твърдението от статията и на Митичния, съществуващата електропреносна инфраструктура към момента трябва да има достатъчто свободен, неупотребен капацитет, в който да се наместят електромобилите. Тогава, да, би могло да има шанс за намаление. При положение обаче, че никъде не е така, повишеното потребление всъщност ще доведе до увеличаване на капиталовите разходи за нова инфраструктура, т.е. както казва РУК, токът за крайните потребители ще намалее, но някой друг път.
  • #63
    Ванга ли си? ( преди 7 месеца )
    "Ръста се оказа отрицателен,срив." Аз поне правя прогнози за края на годината, за което трябва да изчакаме 31 декември 2024 година за да разберем дали са правилни или съм сгрешил. Интересно Ти как прецени че греша още на 15-ти април 2024 година? Напълно възможно е да греша и ще си признае грешката на 1 януари 2025 година. Аз не съм психопат като вас да мрънкам и да се измятам. Дори е възможно да си призная грешката на по-ранен етап ако е очевидно, че няма да има ръст. Какъв ви е проблема?
fallback
Последни