IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заради електромобилите токът за бита щял да поевтинее

Електрическите превозни средства ще спестят милиарди на потребителите

Ново проучване показва, че шофьорите на електрически превозни средства спестяват милиарди долари от месечните сметки за електричество, не само на самите себе си, а на всички. Скорошен доклад на група, наречена Synapse Energy Economics, показва, че като цяло за периода 2011 - 2021 година, ползвателите на EV са осигурили на ел. дружествата повече от 3 милиарда долара нетни приходи.


електромобили


Бързият растеж на приемането на електромобили повдига въпроси за това как те влияят върху тарифите за електроенергия, плащани от всички домакинства, включително тези, които не притежават коли на ток. За да отговори на този въпрос, Synapse сравнява приходите на електрокомпаниите.

Резултатите показват, че от 2011 година електрическите превозни средства генерират много повече приходи за обслужващите компании, отколкото разходи. Така, според експертите, електрическите автомобили вече са помогнали за замразяването или дори понижаването на цените на електроенергията в някои градове.

Твърденията на специалистите са, че този натиск върху тарифите за комунални услуги само ще се увеличава, тъй като все повече електромобили излизат на пътя и повече евтина възобновяема енергия навлиза в мрежата. Нетният ефект е, че цената на електроенергията ще намалее за всички, докато електромобилите подобряват качеството на въздуха и намаляват респираторните заболявания сред децата, възрастните хора и други уязвими групи от населението.


0 от 500
  • #92
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Самуил. ( преди 2 седмици )
    Това е против пазарната икономика. Когато търсенето и потреблението се увеличава,се увеличава и цената.
  • #91
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Като всяко ново и по ( преди 2 седмици )
    Електромобила не е за крепостни и социално слаби.
  • #90
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 седмици )
    Дали има смисъл да споря с антиматематици които отново не могат да си направят сметката? Хайде сметни и докажи тезата си? Примерно с твоя автомобил. Колко часа на ден го караш? 1000 цикъла за колко години ще ги изразходиш за шофиране? Разбира се тези въпроси са подигравателни защото знам че не можеш да им отговориш. Те са за трети клас А това за тебе висша математика, което личи по поста ти.
  • #89
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Адреналинката електричка,къде забрави вложените 100 к.лв за електрокар,който ще стои закотвен за кабела без да се ползва.След 1000 цикъла батерията ти е чао и си приготви 20к.долара за нова .Всичките тези разходи се надяваш да избиеш с разликата в цените на електроенергията.Блажени са верующите.
  • #88
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 85 ( преди 2 седмици )
    Е нали точно този проблем се решава от батериите? От заредените 60kWh всеки ден 20kWh за шофиране и 40kWh за ползване в къщи - 100км/ден са 36 000 км годишно и 15 000kWh съхранена енергия за нощно време за годината от всеки електромобил. Дали могат да се изразходват? Надали. РУК "забрави" да ти отговори, че в Германия вече има над милион батерии за домашно съхранение на енергия.
  • #87
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Другарю РУК ( преди 2 седмици )
    "Цената може да падне заради рентабилен ЕНЕРГОИЗТОЧНИК" В огромна заблуда си.Цените на тока на борсата са почти еднакви за всички страни в Европа, за деня и по часове. Разликите в крайните цени идват от ТАРИФИТЕ за съответните държави. ТАРИФИТЕ за които става въпрос в статията! ТАРИФИТЕ, а не цената на ЕНЕРГИЯТА!
  • #86
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Другарю Маркс, ето ти пример от Германия-последните две години се инсталираха страшно много термопомпи по жилищата да заменят котлите на мазут, купиха се стотици хиляди EV коли!Тока от 0.28 евро стана 0.40 Евро!!!Ти си дрънкай как таксата пренос и многото потребление ще свали цената на тока!Цената може да падне заради рентабилен енергоизточник,но не и заради зареждането на много EV както пише тук!Но в момента правителствата в ЕС имат интерес от свръхпечалби, респективно повече данъци!
  • #85
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Търговецът на илюзии пак се развихри.Само да не забрави,че слънцето и вятъра не работят 24 часа.
  • #84
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Току-що ми излезе новина от Труд "Свалят сметките за ток с енергия от Балтийско море" няма да излязат злобните прогнози на антиелектриците за покачване на сметките на ток? Очевидно няма да вървят само нагоре. Ето че ще ги свалят по няколко начина. В случая с евтин ток от вятъра зимно и нощно време от северно море, а през лятото И деня от слънцето ще връщаме тока на Германците. По далекопровода Изток запад ползваме часовата разлика за да обменяме енергия с други часови пояси в пиковите часове
  • #83
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И най-хубавото е, че когато зареждат от фотоволтаиците върху тях, не плащат такса пренос защото въобще не ползват мрежата. Когато в България има 1,5 милиона електромобила, вероятно през 2050 година или по-късно, излишъка няма да е като днес само 2 000 мегавата, а поне 5 пъти повече и електромобилите ще зареждат всеки ден, а вечерно време ще връщат енергията в мрежата за да поддържат точно 230 v, за да не ви пада напрежението в квартала/ селото