fallback

Заради електромобилите токът за бита щял да поевтинее

Електрическите превозни средства ще спестят милиарди на потребителите

Ново проучване показва, че шофьорите на електрически превозни средства спестяват милиарди долари от месечните сметки за електричество, не само на самите себе си, а на всички. Скорошен доклад на група, наречена Synapse Energy Economics, показва, че като цяло за периода 2011 - 2021 година, ползвателите на EV са осигурили на ел. дружествата повече от 3 милиарда долара нетни приходи.

Бързият растеж на приемането на електромобили повдига въпроси за това как те влияят върху тарифите за електроенергия, плащани от всички домакинства, включително тези, които не притежават коли на ток. За да отговори на този въпрос, Synapse сравнява приходите на електрокомпаниите.

Резултатите показват, че от 2011 година електрическите превозни средства генерират много повече приходи за обслужващите компании, отколкото разходи. Така, според експертите, електрическите автомобили вече са помогнали за замразяването или дори понижаването на цените на електроенергията в някои градове.

Твърденията на специалистите са, че този натиск върху тарифите за комунални услуги само ще се увеличава, тъй като все повече електромобили излизат на пътя и повече евтина възобновяема енергия навлиза в мрежата. Нетният ефект е, че цената на електроенергията ще намалее за всички, докато електромобилите подобряват качеството на въздуха и намаляват респираторните заболявания сред децата, възрастните хора и други уязвими групи от населението.

fallback
  • #82
    До 80 ( преди 7 месеца )
    Именно де. Зареждане със стандартно бордово зарядно на автомобила включено в обикновен монофазен син евроконтакт 32 ампера, зарежда със 7,4 киловата без нужда от външна зарядна станция. 300 000 електромобила - 10% от българските автомобили по пътищата, ще зареждат с 2200MW мощност колкото беше излишъка през деня. От 8:00 до 17 ч. - 60kWh - над 300км пробег. Следващия ден други 300 000, до петък общо 1,5 милиона по 300км - 450 милиона км без да се пипа мрежата, заредени с излишъка.
  • #81
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ДРЪН ДРЪН ДРЪД ДРЪН ДРЪН ОБЩО ВЗЕТО ГЛУПОСТИ НА КИЛОГРАМ И СТЕУ МАЛЪК ПРОБЕГ СЪМСЕМ КЕ НИ ГО НАБУТАТ ТУКА ТРИУЯТ ЯКО КОМЕНТАРИ ДА ЗНАЕТЕ ХОРА
  • #80
    анонимен ( преди 7 месеца )
    13 киловата е партидата вкъщи, колкото всяка нормална монифазна, колко да е? И като се натовари трафопоста вечер и през уикенда и почваме да виждаме напрежение по 180 волта. И това не е само при нас. Ти сложи няколко от любимите ти бързи зареждачки по 200-300 киловата, за да зареждаш по 1000км на час, пък ела да обясняваш за свободния капацитет на мрежата. В реалния свят на Запад, хората разказват за уговорки за изключване на кабела от еднатакола, че иначе няма ток за другата на същата колонка.
  • #79
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Погледнато от тази гледна точка, колкото повече децентрализирани източници на възобновяема енергия за собствено ползване се инсталират, ще се случва точно обратното на електромобилите. Ще намалява енергията, която преминава през мрежата и мрежовите такси могат да се вдигнат следвайки логиката от статията. Тоест всичко зависи от баланса, както и от законодателството. Примерно дали съседът ти ще плаща същите мрежови такси за да си купи тока ти, както и от АЕЦ Козлодуй.
  • #78
    До 74 ( преди 7 месеца )
    "Ако следваме логиката на статията, всеки нов инсталиран климатик и термопомпа също допринасят за намаляването на цената на тока за инсталиращите ги, защото и те увеличават потреблението на "възобновяема" енергия." Много зависи от гледната точка. Не може да се даде конкретен и еднозначен отговор на въпроса ти. Ако климатика ще замести маслен радиатор, консумацията на практика ще намалее. Ако източника на възобновяема енергия е на покрива, няма да ползва мрежови услуги и те също ще намалеят.
  • #77
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако погледнеш омразния сайт на ЕСО ще видиш, че в момента консумацията е над 4000 MW, което е около 1000MW повече от обяд и 1500MW повече от през нощта. Нали не мислиш, че вечерно време отварят повече пратиди? Партидите са за над 10 000MW, но такава мощност никога не е достигана, дори през зимата. Понеже съм практик, знам от опит за понятия като коефициент на едновременност. Колко ти е домашната партида? Мога да се обзаложа че имаш инсталирана поне два пъти по-голяма на консуматорите в дома ти
  • #76
    До 75 ( преди 7 месеца )
    "Имало свободен преносен капацитет, докато не се опиташ да вземеш нова партида." Това къде го прочете след като съм написал точно обратно "допълнителни 120 000 лв на час и около милион на ден. БЕЗ ДА СЕ ПИПА абсолютно НИЩО ПО СИСТЕМАТА. Да не говорим какви чудеса могат да се постигнат с милион инвестиции на ден, всеки ден" потретвам БЕЗ ДА СЕ ПИПА НИЩО ПО СИСТЕМАТА. Какви нови партиди? 2000 мегавата са само 300 000 електромобила, които си зареждат от само част от настоящите монофазни партиди.
  • #75
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 65, както вече съм ти казвал, "ако крокодилът беше по-дълъг, отколкото зелен, баба ми щеше да има колела и да е велосипед". Ако, мако, ама не е, така че плувай и не се обяснявай. Имало свободен преносен капацитет, докато не се опиташ да вземеш нова партида. Дори и да ти дадат, ела гледай колко е стабилно захранването. Но как ще ги знаеш тези работи като си теоретик (при това дървен) и компетенцията ти е да гледаш "мениджърски справки".
  • #74
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако следваме логиката на статията, всеки нов инсталиран климатик и термопомпа също допринасят за намаляването на цената на тока за инсталиращите ги, защото и те увеличават потреблението на "възобновяема" енергия. Същото се отнася и за всеки нов промишлен обект, тъй като те също потребяват предимно през деня. Все сме чували невероятни теории за това и онова, но тази определено е на челните места в класацията.
  • #73
    До 72 ( преди 7 месеца )
    Нямам. И ти нямаш. Но всички плащаме ток.
fallback
Последни