Дялът на автомобилите от различни китайски марки на някои чужди пазари се увеличи сериозни през последните месеци и това позволява да се направи оценка на представянето им и най-вече на повредите, които получават, докато все още са нови. Те се проявяват след есенно-зимния сезон, когато натоварването върху превозните средства е най-голямо.
Представители на автомобилното издание Motor направиха проверка в мрежа от сервизи, специализирани в обслужването и ремонта на автомобили от китайски марки. След като анализираха статистиката на заявките, те посочиха седемте основни проблема, с които са се сблъскали собствениците на коли, закупени като нови.
При моделите на Dongfeng първи от строя излизат сензорите за кислород, както и система ABS, а при колите на Chery - най-вече кросоувъра Tiggo, проблемите най-често са свързани с изтичащи охладителни радиатори и бързо износване на ангренажния ремък.
Автомобилите от марката Haval най-често получават повреди в системата на турбокомпресора, като причината е в задвижващия механизъм на турбината. Друг сериозен проблем са скоростните кутии и най-вече техните управляващи блокове, като това важи за моделите на JAC и Kaiyi, оборудвани със CVT, както и за роботизираната трансмисия на Changan.
Като цяло при много от китайските коли се забелязват и проблемите с окачването. Най-често те свързани с преждевременното износване на лагерите на колелата - при пробег от около 50 000 км. А само след 20 000 км при някои модели се отчитат повреди на „сайлент-блоковете" и кормилните щанги.
Освен това ремонтът на каросерията също се оказва огромен проблем за китайските автомобили. Оригиналните елементи са скъпи, а предлагани аналози често са с лошо качество.