IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Резултатите на Toyota доказват, че хибридите имат бъдеще

Продажбите на Prius скочиха 138%, като моделът изпреварва bZ4X и Lexus RZ взети заедно

Японският производител Toyota обяви данни за продажбите за първото тримесечие на 2024 г. във вторник, като основните новини идват от продажбите на Prius. Популярният хибрид на компанията отчита 138,6% увеличение на продажбите през първите три месеца на годината. Това означава 13 327 продадени бройки в сравнение с 5586 единици през 2023 г.


Toyota Prius Prime


Факт е, че Prius все още е далеч от най-популярните модели на Toyota, но резултатите му показват, че хибридите няма да изчезнат скоро. За сравнение, продажбите на изцяло електрическата Toyota bZ4X достигат 1897 бройки през същия период. Това е увеличение от 11,7%, но все още доста под нивата на Prius.

В същото време Lexus RZ регистрира 1603 продажби, което означава, че Toyota е продала общо 3500 електромобила в момент, когато много хора смятаха, че изцяло превозните средства с нулеви вредни емисии ще излетят нагоре.

Като цяло, продажбите на Toyota Motor в Северна Америка са се увеличили с 20,3% от началото на годината, като това се дължи основно на резултатите на Prius, RAV4, Corolla и Corolla Cross. Всички тези модели се предлагат в хибридни версии, както и все ще популярният Camry, който при които се отчита 18,6% увеличение спрямо предходната година (78 337 продажби). Tundra също се възползва от стабилни продажби с 31% ръст с 36 215 продадени бройки, като и при него хибридна версия се представя добре.

Добрите резултатите на Prius се дължат и на факта, че новото поколение на модела е сериозно подобрено спрямо предшественика си. Версията Prime изминава 70 км в изцяло електрически режим и разполага с мощност от 220 к.с. Затова и не е изненада, че много потребители залагат на нея, вместо да се задоволят с електрическо превозно средство.


0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 8 месеца )
    До 26: "Тойотка харчи стотици милиони да лобира срещу затягането на еконормите, като водеше кампанията срещу Евро 7" В грешка си, Тойота няма никакъв проблем с Евро 7, което на практика е Евро 6 плюс емисии от гуми и спирачки, които засягат основно електромобилите. Хибридите на Тойота са с неколкократно по-ниски емисии от Евро 6. Очевидно ти си този с опорките, след като си стигнал дотам да си измисляш подобни "аргументи".
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Реалист ( преди 8 месеца )
    Супер е приуса, особено онзи със соларния покрив, който частично зарежда батерията. Ама 100000 лева си е цена.
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 25: ТоЙотка са автопроизводител номер 1 в света. КУГА ще ги стигнат Тесларите на 30 февруари ли?
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 25 ( преди 8 месеца )
    Какво прави тойоткаджия, когато остане без аргументи? Хвърля поредната опорка. Другите вярно мрънкат, но Тойотка харчи стотици милиони да лобира срещу затягането на еконормите, като водеше кампанията срещу Евро 7. В прав текст си каза, че сегашните и ибриди не могат да го покрият.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 8 месеца )
    До 24: Правилно си прозрял си че стандартите за емисии диктуват продажбите. Само че точно Тойота безпроблемно покриват всякакви стандарти, защото са най-напред технологично, докато останалите големи като Фолксваген и Стелантис мрънкат и лобират срещу по-строги норми, защото не могат да ги покрият поради технологична изостаналост. Тойота отдавна са си обявили стратегията за плавен преход ДВГ -> хибриди -> плъгин хибриди -> електромобили с батерии/горивни клетки. И най-педантично си я следват.
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 22 ( преди 8 месеца )
    Интелектът ти наистина блести! Но все пак ще обясня - на Тойотка и се налага да продава все повече ибриди, защото еконормите се затягат. Реагира според пазара - в Европа продава 70% ибриди, а в САЩ - 10%, защото там нормите все още са по-ниски. Но статистически отдавна е доказано, че потребителят рядко избира ибрид сам - купува такъв, само когато Тойотка му отреже другите възможности, както направи в Европа.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    17 ( преди 8 месеца )
    Пробвал ли си да купиш нов Тойота хибрид наскоро? Щото аз след като чаках доста време си купих Venza 2023 на старо - на 15 хиляди км.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 8 месеца )
    Ако беше на минимума нямаше да са милиони годишно
  • #21
    2 rate up comment 6 rate down comment
    до 17 ( преди 8 месеца )
    Първо, не се чака. Имаше един кратък период по време на ковида, когато се чакаше. Той отдавна отмина. Второ, Тойотка умишлено продава ибриди на минимума, колкото да покрива еко нормите, и нито 1 повече, защото печалбите и от тях са по-ниски. Затова няма никакво намерение да стори заводи и да увеличава производство. Има толкова общо с качеството, колкото ти с Айнщайн.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    17 ( преди 8 месеца )
    #18 - Не съм в кухнята на Тойота, за да зная какво мислят за бъдещето. Казвам какво е положението в момента. Имат и проблеми с чиповете - коли идват с един ключ, за втория се чака.