IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla се отказва от колата за 25 000 долара

Причините са новите тенденции при електромобилите и конкуренцията от Китай

Базовият Model 3, струващ около 40 000 долара, ще бъде най-евтината кола на Tesla, която ще може да се купи в обозримо бъдеще. По информация на агенция Reuters американският производител се е отказал от пускането на така наречения Model 2, която трябваше да струва 25 000 долара.


Tesla


Причината е агресивната конкуренция на електромобилите от начално ниво, идващи от Китай. Според Reuters, решението е било взето още преди време, но умишлено е държано в тайна. Агенцията цитира кореспонденция от 1 март между ръководството на Tesla и инженерния персонал на компанията, на който е било наредено да не казват на външните доставчици за отмяната на проекта.

Други източници твърдят, че усилията на компанията вече са насочени от създаване на базовия автомобил към разработката на роботакси. Засега официален коментар от Tesla няма, но нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск публикува кратък пост социалната мрежа X (бивш Twitter), в който написа: „Ройтерс лъже (отново)“.

Слуховете за поява на евтин електромобил на марката, който ще се настани под Model 3 в гамата на Tesla, вървят от няколко години. Малкият хечбек трябваше да се конкурира с Chevrolet Bolt и Nissan Leaf, но тенденциите при електромобилите в последно време се промениха. Търсенето на коли на ток спадна и това засегна дори Tesla, чиито продажби са по-слаби от очакваното.

Голям проблем за производителите се оказа и най-големият пазар за електромобили в света - този в Китай. Там конкуренцията е жестока и непрекъснато излизат все по-евтини модели, с които Tesla няма как да се съревновава като цена на предлагания от нея продукт.


0 от 500
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Добърден ( преди 2 месеца )
    Ха ха измамник пак ли си 'удържа' на думата.
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те и вагаджиите щяха да пускат ИД 3 като достъпна кола, после се оказал, че не сме разбрали. Сега обещаха ИД 2 да е за 20-25 бинки, ама докато излезе ще се окаже че 30 хил са новите20
  • #52
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Така е. Никъде не ходя събота и неделя така или иначе. Всички се бутат там тогава. На почивка се тръгва в Неделя, когато всички се прибират. След малко тръгвам за Велинград. Досега беше гъчкано заради пролетната ваканция. А ти удобно пропусна че в понеделник вторник четвъртък петък събота и неделя по през почти целия ден цените бяха нулеви или отрицателни. Ти само в сряда и четвъртък ли работиш? Пет по 500 км правят 2500 км заредени за седмицата. Ще ти стигнат за 16 седмици по 150 км.
  • #51
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Затова Тесльо никъде няма да ходи с електричката през деня на уикендите, за да може да я зарежда за 500те километра през седмицата. Само, когато е топло обаче. Микротрейдър на електрическата борса ще бъде той.
  • #50
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Познах.На 7 април след 20 часа цената скача на 200 лв/МВтч.В понеделник цената си е висока,не е отрицателна.
  • #49
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Адреналинката електричка се прави на разсеян.Цените били нулеви на 6 и 7 април,пада се събота и неделя.Ние не работим в събота и неделя!
  • #48
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 53 ( преди 2 месеца )
    Не е в това проблемът. Не го произвеждат и няма как да го произвеждат скоро, защото за да постигнат такава цена се нуждаят от по-евтини батерии с по-бързо зареждане. Тогава ще могат да предложат много по- лек автомобил с по-малка и евтина батерия за да постигнат цялостно по-ниска цена на автомобила. Бързото зареждане ще позволи да се изминат дълги разстояния за почти същото време като с автомобил с по-голяма батерия, че дори и по-бързо, заради по-малкия разход.
  • #47
    1 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Не е истина че са могли да пуснат по рано евтиния модел! Имат адски проблеми с въвеждането на всеки модел, да не говорим за М3 заради който им тръгна и име! FSD ще се продава не защото още никой го няма ,което е така, а защото е адски удобно! РУК ти си купи кола без FSD ако искаш и не плащай:)))
  • #46
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 47 ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 33 минути )Нулеви цени къде, на борсата?На шефа сметката му за ток на цеха не е нулева,даже се повиши." Има две вероятности - първата е че лъжеш както винаги. А втората е, че са те излъгали както винаги. Ти си повярвал както винаги когато лъжата ти харесва. Както винаги разсъждаваш, че не искаш ти да си добре а съседа да е зле и предпочиташ да плащаш скъп ток, за да е гадно на тези с електромобилите. Истината е че шефът ти плаща по-малко за ток, когато на борсата е по-евтино.
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Сега освен сайта на ЕСО, Уикипедия, YouTube и физичните закони ще започнеш да мразиш и сайта на ibex. Ако го погледнеш ще видиш че тази седмица само в сряда и четвъртък не е имало нулеви или отрицателни цени, но дори тогава бяха близко до нулата. Ако в момента има отрицателни и нулеви цени през 5 дни от седмицата, какво ли ще е през лятото но най-вече през есента? А следващата пролет? И това е само началото - инсталирани общо 3000 мегавата от заявени 40 000 мегавата