"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че Volkswagen Group разполага и с далеч по-големи двигатели в арсенала си, марката VW стига само до 5998 куб. см - във вид на единствения W12, разработван някога за цивилно ползване.
Той произвежда 414 к.с.в луксозния седан Phaeton и 444 к.с. в кросоувъра Touareg. Тези 30 коня бяха достатъчни на по-тежкия и с по-лоша аеродинамика Touareg все пак да е малко по-бързият от двата модела.