"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Ентусиастът може да протестира, че нито 9-7X, нито двигателят, монтиран на високопроизводителната Aero версия, в действителност имат нещо общо със Saab. Моделът е на практика версия на други SUV на General Motors (сред които Buick Rainier, Chevrolet Trailblazer и Oldsmobile Bravada), а самият двигател е просто Chevrolet LS2 smallblock, използван също в шестото поколение Corvette.
Остава обаче фактът, че този 5967 куб. см V8 е най-големият двигател, монтиран някога в сериен автомобил с марката Saab – а също и най-мощният, с малко над 400 коня.