"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Единственият двигател над 5,0 литра, монтиран някога на Maserati, всъщност не e дело на компанията от Болоня, а е любезно преотстъпен от Ferrari. В Еnzo го има и като 6.5-литров, но вариантът в Maserati MC12 си остана само 6-литров.
Цивилната версия на MC12 беше специално хомологирана, за да позволи на компанията да участва в GT състезания, което тя направи със значителен успех. Цитирани са малко по-различни мощности, но от самата Maserati казват, че двигателят е генерирал максимум 621 к.с.