IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите ще задминат всички бензинови коли в Норвегия до края на годината

Преднината на дизелите по пътищата в страната ще бъде заличена до 3-4 години, прогнозират експерти

Електрическите превозни средства по пътищата на Норвегия скоро може да изпреварят като общ брой автомобилите с бензинов двигател, но за дизелите ще им отнеме поне още 3-4 години, пресмятат експерти от индустрията.


Норвегия, електромобили


Норвегия си остава лидер в продажбите на акумулаторни електрически превозни средства (BEV), като началото на тази година приблизително 90% от всички нови коли, продадени в страната, са именно такива. Както е известно, скандинавската държава първа в света ще забрани продажба на нови бензинови и дизелови автомобили, като това ще стане през 2025 г.

В момента продажбите на нови BEV в страната с лекота изпреварват както бензиновите, така и дизеловите модели, сочат данните на Норвежката администрация за обществени пътища. Те показват, че в Норвегия има приблизително 776 003 бензинови автомобила, 1 068 929 дизелови превозни средства, 339 724 хибрида и 700 358 BEV.

„Ако тази тенденция се запази през следващите 12 месеца и като се има предвид, че продажбите на бензинови автомобили в момента са незначителни, най-късно по това време догодина, а защо не и по-рано, по пътищата ще има повече BEV, отколкото коли с на „чист“ бензин", прогнозира Роби Андрю от на мозъчния тръст CICERO, цитиран от агенция „Ройтерс“.


Норвегия, електромобили


През януари продажбите на BEV представляват 92,1% от всички нови автомобили в Норвегия. Тази цифра се понижи леко през март - до 89,3%, като това се дължи на нарастващите лихвени проценти и намаляването на освобождаването от данъци на колите на ток.

През 2023 г. правителството премахна освобождаването от данък върху добавената стойност за BEV, които струват повече от 500 000 норвежки крони (46 700 долара). Въпреки тази промяна освобождаването от данъци върху BEV, което е в сила за по-евтините електромобили, е струвало на норвежкото правителство 43 милиарда крони (3,95 милиарда долара) миналата година.


0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Всички знаят че електромобилите стават само за градско шофиране и то ако не е през зимата, защото през зимата им пада двойно пробега и за градско шофиране не стават. Всеки интелигентен човек го знае това и не би си купил електромобил. Следователно няма как Норвегия да е студена държава. Трябва да е топла за да има толкова много електромобили там. Даже по всички закони на логиката трябва да е град държава. Топъл град държава. Не виждаш ли че вече започнаха да ти слагат минуси!
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Един долу 2, пък реши, че Норвегия била топла държава, майко мила!!
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма как да е вярно
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Ахахахаха ( преди 1 месец )
    "Ако тази тенденция се запази през следващите 12 месеца" е как няма да се запази като след 8 месеца забранявате продажбата всякакъв вид нови коли, освен на батерии. Дори в държава с изключително висок стандарт и малко население, са нужни сериозни рестрикции и субсидии, за да се случи електирификацията някъде към 2030!
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Има време,още не са се усетили норвежците.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 - Това може да се случи, само ако след войната откриеш досатъчно нефт, да си направиш още едно море от него, а Дания просто ти хариза голямата част от залежите и заради членсотвот е НАТО и по-силната им икономическа позиция, се решава, че ще отиде при теб. За справка - 70 години по-рано, Норвежците, не само, че са били част от Дания, ами са бягали, подобно на ирладнците в САЩ и Канада, поради глад. С толкова нефт и междуародна подкрепа и баба може!
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само още нещо да добавя - Модел 3, с голямата батериия, стурва колкото един Голф с 1.2 двигател, като данъците на последнаата кола, са все дно за Ролс Ройс в България. Ние нямам подобни днаъци, така че еможе да си играем с тях, нито имаме средствата, да субсидирме подобни сделки.
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това може да се случи само в топли страни като Норвегия. В по-студени държави като нашата електромобилите нямат никакъв шанс защото през зимата пробегът им пада на половина.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    NGL - Норвежцте си водят кампанията яко и даже съм зиненадан, че още не са псотигнали тази си цел. Проблемът е, че Норвегия е като Дубай - не се подчинява на никаква икономическа логика, а това не е лукс, който всички други, особено окъсани икономика, като нашата, не може да си го позволят. Отново - не критикувам с нищо Норвегия или електрическите коли! Искам сам да кажа, че ако искаме изцяло електрическо бъдеще у нас, няма да успеемда го псотигнем така лесно.